Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді

    Діючи у відповідності до ст. 143 Конституції України, відповідно до ст.10, 12, 267, 268, 274, 277, 284 Податкового кодексу України, керуючись статтею  Податкового кодексу України, Постанови КМУ від 24.05.2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», Наказу Державного Комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010  № 548 «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель», Закону України  «Про засади державної  регуляторної політики  у сфері  господарської діяльності»,  керуючись п. 24 ч. 1 статті  26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

    ВИРІШИЛА :

     

    1. Встановити на території Таврійської міської ради ставки земельного податку на 2021 рік, згідно додатку 1.
    2. Надати пільги для юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, згідно з додатком 2.
    3. Оприлюднити рішення в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб.
    4. 4. Рішення 47-ї сесії 7-го скликання № 548 від 06.2019 року «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2020 рік по Таврійській міській раді» визнати таким, що втратило чинність з 01.01.2021.
    5. Рішення набирає чинності з 01.01.2021 року.
    6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Олександра ПАВЛЮКА, постійну комісію з питань планування бюджету, обліку, управління та приватизації власності міської ради (Микола КОРМАН) та на комісію з питань земельних ресурсів, екології, охорони навколишнього середовища і раціонального використання природних ресурсів (Андрій МОЛЧАН).                                                                 

     

    Міський голова                                                                      Микола РІЗАК

     

    Додаток

    до рішення ____ -ї сесії

    міської ради 7-го скликання

    від ________2020 року № ___

     

    СТАВКИ
    земельного податку1

    Ставки встановлюються на 2021 рік та вводяться в дію з 01.01.2021 року:

     

    Код області

    Код району

    6510770800

    Таврійська міська рада

    Вид цільового призначення земель2

    Ставки податку
    (відсотків нормативної грошової оцінки)

    за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)

    за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

    код2

    найменування2

    для юридичних осіб

    для фізичних осіб

    для юридичних осіб

    для фізичних осіб

     

    01

     

    01.01

    Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва4

    1,000

    0,300

    2,000

    0,500

     

    01.02

    Для ведення фермерського господарства4

    1,000

    0,300

    2,000

    2,000

     

    01.03

    Для ведення особистого селянського господарства4

    0,300

     0,300

    2,000

    2,000

     

    01.04

    Для ведення підсобного сільського господарства4

    0,300

    0,300

    2,000

    2,000

     

    01.05

    Для індивідуального садівництва4

    0,300

    0,300

    2,000

    2,000

     

    01.06

    Для колективного садівництва4

    0,300

    0,300

    2,000

    2,000

     

    01.07

    Для городництва4

    0,300

    0,300

    0,300

    0,300

     

    01.08

    Для сінокосіння і випасання худоби4

    0,300

    0,300

    0,300

    0,300

     

    01.09

    Для дослідних і навчальних цілей

    1,000

    1,0000

    1,000

    1,000

     

    01.10

    Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    01.11

    Для надання послуг у сільському господарстві

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    01.12

    Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

    1,000

    0,300

    1,000

    0,300

     

    01.13

    Для іншого сільськогосподарського призначення

    0,300

    0,300

    1,000

    0,500

     

    01.14

    Для цілей підрозділів 01.01-01.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    02

     

    02.01

    Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)4

    0,050

    0,050

    0,50

    0,50

     

    02.02

    Для колективного житлового будівництва4

    0,050

    0,050

    0,50

    0,50

     

    02.03

    Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

    0,050

    0,050

    0,010

    0,010

     

    02.04

    Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

    0,010

    0,010

    0,010

    0,010

     

    02.05

    Для будівництва індивідуальних гаражів

    0,100

    0,100

    1,000

    1,000

     

    02.06

    Для колективного гаражного будівництва

    0,050

    0,050

    0,100

    0,100

     

    02.07

    Для іншої житлової забудови 

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    02.08

    Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    02.09

    Для будівництва і обслуговування паркінгів та автостоянок на землях житлової та громадської забудови

    3,000

    3,000

    5,000

    5,000

     

    02.10

    Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури

    0,100

    0,100

    5,0

    5,0

     

    03

    Землі громадської забудови

     

    03.01

    Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    03.02

    Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    03.03

    Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    03.04

    Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    03.05

    Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    03.06

    Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    03.07

    Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

    2,000

    2,000

    5,000

    5,000

     

    03.07*

    Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (земельні ділянки, які знаходяться в постійному користуванні, крім земель державної та комунальної власності)

    5,000

    5,000

    5,000

    5,000

     

    03.08

    Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

    2,000

    2,000

    5,000

    5,000

     

    03.08*

    Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування (земельні ділянки, які знаходяться в постійному користуванні, крім земель державної та комунальної власності)

    5,000

    5,000

    5,000

    5,000

     

    03.09

    Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

    3,000

    3,000

    5,000

    5,000

     

    03.10

    Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

    2,000

    2,000

    5,000

    5,000

     

    03.11

    Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    03.12

    Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    03.13

    Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування 

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    03.14

    Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС4

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    03.15

    Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови 

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    03.16

    Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    04

    Землі природно-заповідного фонду

     

    04.01

    Для збереження та використання біосферних заповідників

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.02

    Для збереження та використання природних заповідників4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.03

    Для збереження та використання національних природних парків4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.04

    Для збереження та використання ботанічних садів4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.05

    Для збереження та використання зоологічних парків

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.06

    Для збереження та використання дендрологічних парків

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.07

    Для збереження та використання парків - пам’яток садово-паркового мистецтва

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.08

    Для збереження та використання заказників

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.09

    Для збереження та використання заповідних урочищ

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.10

    Для збереження та використання пам’яток природи

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    04.11

    Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    05

    Землі іншого природоохоронного призначення

     

    06

    Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися 
    для профілактики захворювань і лікування людей)

     

    06.01

    Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    06.02

    Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    06.03

    Для інших оздоровчих цілей

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    06.04

    Для цілей підрозділів 06.01-06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    07

    Землі рекреаційного призначення

     

    07.01

    Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення4

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    07.02

    Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту4

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    08

    Землі історико-культурного призначення

     

    08.01

    Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини 

    0,100

    0,100

    0,300

    0,300

     

    08.02

    Для розміщення та обслуговування музейних закладів

    0,100

    0,100

    0,100

    0,100

     

    08.03

    Для іншого історико-культурного призначення

    0,100

    0,100

    0,100

    0,100

     

    08.04

    Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    0,100

    0,100

    0,100

    0,100

     

    09

    Землі лісогосподарського призначення

     

    09.01

    Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг 

    0,100

    0,100

    0,100

    0,100

     

    09.02

    Для іншого лісогосподарського призначення

    0,100

    0,100

    0,100

    0,100

     

    09.03

    Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    0,100

    0,100

    0,100

    0,100

     

    10

    Землі водного фонду

     

    10.01

    Для експлуатації та догляду за водними об’єктами

    0,500

    0,500

    0,500

    0,500

     

    10.01*

    Для експлуатації та догляду за водними об’єктами (земельні ділянки, які знаходяться в постійному користуванні у об’єктів господарювання, крім земель державної та комунальної власності)

    1,0

    1,0

    1,0

    1,0

     

    10.02

    Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами

    0,500

    0,500

    0,500

    0,500

     

    10.03

    Для експлуатації та догляду за смугами відведення

    0,500

    0,500

    0,500

    0,500

     

    10.04

    Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

    0,76

    0,76

    0,8

    0,8

     

    10.04*

    Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами (земельні ділянки, які знаходяться в постійному користуванні у об’єктів господарювання, крім земель державної та комунальної власності)

    1,0

    1,0

    1,0

    1,0

     

    10.05

    Для догляду за береговими смугами водних шляхів

    0,500

    0,500

    0,500

    0,500

     

    10.06

    Для сінокосіння

    0,500

    0,500

    0,500

    0,500

     

    10.07

    Для рибогосподарських потреб

    0,500

    0,500

    0,500

    0,500

     

    10.08

    Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

    0,500

    0,500

    0,500

    0500

     

    10.08*

    Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей (земельні ділянки, які знаходяться в постійному користуванні у об’єктів господарювання, крім земель державної та комунальної власності)

    1,0

    1,0

    1,0

    1,0

     

    10.09

    Для проведення науково-дослідних робіт

    0,300

    0,300

    0,300

    0,300

     

    10.10

    Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд

    0,500

    0,500

    0,500

    0,500

     

    10.11

    Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів

    0,500

    0,500

    0,500

    0,500

     

    10.12

    Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    0,5

    0,5

    0,5

    0,5

     

    11

    Землі промисловості

     

    11.01

    Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами 

    1,500

    1,500

    5,000

    5,000

     

    11.01*

    Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами(земельні ділянки, які знаходяться в постійному користуванні у об’єктів господарювання, крім земель державної та комунальної власності) 

    5,000

    5,000

    5,000

    5,000

     

    11.02

    Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

    1,500

    1,500

    5,000

    5,000

     

    11.02*

    Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (земельні ділянки, які знаходяться в постійному користуванні у об’єктів господарювання, крім земель державної та комунальної власності)

    5,000

    5,000

    5,000

    5,000

     

    11.03

    Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

    1,500

    1,500

    5,000

    5,000

     

    11.03*

    Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств (земельні ділянки, які знаходяться в постійному користуванні у об’єктів господарювання, крім земель державної та комунальної власності)

    5,0

    5,0

    5,0

    5,0

     

    11.04

    Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)

    1,500

    1,500

    5,000

    5,000

     

    11.04*

    Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (земельні ділянки, які знаходяться в постійному користуванні у об’єктів господарювання, крім земель державної та комунальної власності)

    5,000

    5,000

    5,000

    5,000

     

    11.05

    Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    1,500

    1,500

    5,000

    5,000

     

    12

    Землі транспорту

     

    12.01

    Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту

    3,000

    3,000

    5,000

    5,000

     

    12.02

    Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту 

    3,000

    3,000

    5,000

    5,000

     

    12.03

    Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту 

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    12.04

    Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства4

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    12.05

    Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    12.06

    Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    12.07

    Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    12.08

    Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

    1,000

    1,000

    4,000

    4,000

     

    12.09

    Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    12.10

    Для цілей підрозділів 12.01-12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    12.11

    Для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу

    1,500

    1,500

    5,000

    5,000

     

    13

    Землі зв’язку

     

    13.01

    Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    13.02

    Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    13.03

    Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    13.04

    Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    1,000

    1,000

    5,000

    5,000

     

    14

    Землі енергетики

     

    14.01

    Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій 

    3,000

    3,000

    5,000

    5,000

     

    14.02

    Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

    3,000

    3,000

    5,000

    5,000

     

    14.03

    Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    3,000

    3,000

    5,000

    5,000

     

    15

    Землі оборони

     

     

    15.01

    Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил4

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    15.02

    Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії4

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    15.03

    Для розміщення та постійної діяльності Держприкордонслужби4

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    15.04

    Для розміщення та постійної діяльності СБУ4

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    15.05

    Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби4

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    15.06

    Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки4

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    15.07

    Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань4

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    15.08

    Для цілей підрозділів 15.01-15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    1,000

    13,000

    3,000

    3,000

     

    15.09

    Для розміщення структурних підрозділів апарату МВС, територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління МВС

    1,000

    1,000

    3,000

    3,000

     

    15.10

    Для розміщення та постійної діяльності Національної поліції України, її територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Національної поліції

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    16

    Землі запасу

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    17

    Землі резервного фонду

    1,000

    1,000

    1,000

    1,000

     

    18

    Землі загального користування4

    0,300

    0,300

    1,000

    1,000

     

    19

    Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

    3,000

    3,000

    3,000

    3,000

     

                         

    __________

    2 Вид цільового призначення земель зазначається згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Держкомзему від 23 липня 2010 р. № 548.

    3 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 274 і 277 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.

    4 Земельні ділянки, що класифікуються за кодами цього підрозділу, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування земельним податком відповідно до норм статей 281-283 Податкового кодексу України.

     

     

    Секретар ради                                                                     Хахалєв А.М.

     

     Додаток 2

    до рішення __ -ї сесії

    міської ради 7-го скликання

    від ________2020 року № ___

    ПЕРЕЛІК
    пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих
    відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового
    кодексу України, із сплати земельного податку1

    Пільги встановлюються на 2021 рік та вводяться в дію
     з 01.01.2021 року.

     

    Код області

    Код району

    6510770800

    Таврійська міська рада

                                                  

     

    Група платників, категорія/цільове призначення
    земельних ділянок

    Розмір пільги
    (відсотків суми податкового зобов’язання за рік)

    1

    Заклади, підприємства комунального обслуговування

    (будь якого цільового призначення)

    90

     

    2

    Органи місцевого самоврядування (земельні ділянки будь якого цільового призначення)

    100

     

    __________

    1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 281 і 282 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.

     

    Секретар ради                                                                       Андрій ХАХАЛЄВ

     

    АНАЛІЗ  РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

    проекту рішення Таврійської міської ради

    «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді»

     

    І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

             Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:

    Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.

    Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення Про ставки орендної плати за землю на 2021 рік по Таврійській міській раді  та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування, а саме; податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок, плата за землю, єдиного податку, туристичного збору, збір за місця для паркування транспортних засобів.

    Відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, якщо міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок.

    Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до міського бюджету та є його бюджетно – формуючим  джерелом, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади міста.

    Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини міського бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку міської територіальної громади, міська рада має прийняти рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді».

    Причини виникнення проблеми:

    У разі неприйняття рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді, орендна плата буде справлятись по мінімальним ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок будуть не профінансовані соціальні програми міста та заходи.

    Аналіз втрат до міського бюджету

    п/н

    Назва показника

    У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2021рік

    У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2021

     рік

    Відхилення, тис.грн.

    (втрати до бюджету)

    Ставка, %

    Очікуваний обсяг надходжень тис.грн.

    Ставка, %

    (мінімальна)

    Очікуваний обсяг надходжень тис.грн.

    1

     

     

    Плата за землю

    (орендна плата)

      0,05-5

     7600,00

      0,05 - 5

    6200,00

    1400,00

     

    Підтвердження важливості проблеми:

    Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків і зборів полягає в необхідності наповнення місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податків на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури міста.

                Враховуючи, вищевикладене, Таврійською міською радою розробляється проект рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді» та публікується  на офіційному сайті міста.

    Основні групи, на які проблема справляє вплив:

    Групи

    Так

    Ні

    Громадяни

    так

     

    Держава

    так

     

    Суб’єкти господарювання

    так

     

    у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

    так

     

     

    Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

     Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією міської ради.

    Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

    Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України. А саме, у разі, якщо міська рада у термін до 15 липня не прийняла та не оприлюднила рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норми Податкового кодексу України, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

    1. Цілі державного регулювання

    Цілі державного регулювання, безпосередньо пов'язані з розв'язанням проблеми:

    Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.

     Основними цілями регулювання є:

    - здійснити планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні бюджету;

    - встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок місцевих податків і зборів з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання та відповідно до потреб міського бюджету;

    - забезпечити додаткові надходження до міського бюджету, з метою забезпечення належного фінансування програм соціально-економічного та культурного розвитку громади;

    - забезпечити своєчасне надходження до міського бюджету місцевих податків та зборів;

     - встановити пільги щодо сплати місцевих податків і зборів;

    - забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування;

    - привести рішення міської ради у відповідність до норм та вимог Податкового кодексу України.

    ІІІ.  Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей

    1. Визначення альтернативних способів

    Вид альтернативи

    Опис альтернативи

    Альтернатива 1.

    Не виносити на розгляд сесії міської ради та не приймати  рішення міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді»

    Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за  мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню міського бюджету в можливих обсягах.

    Очікуванні втрати міського бюджету в результаті неприйняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді»  складатимуть: 7600,00 тис. грн.

    Що не дозволить профінансувати заходи соціального, економічного та інженерного значення міської територіальної громади міста (благоустрій, утримання комунальних закладів та інше.)

    Альтернатива 2.

    Прийняти  рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді» у запропонованому вигляді

    Прийняття даного рішення міської ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території міста та відповідне наповнення міського бюджету.

    Забезпечить  фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. До бюджету територіальної громади надійде        7600,00 тис.грн., що дозволить профінансувати в повному об’ємі комунальні дошкільні навчальні заклади, благоустрій та інші соціальні програми.

    Альтернатива 3.

    Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2021 рік

    Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що є непосильною для платників податків та зборів міської територіальної громади міста Таврійська. В цьому випадку буде перевиконання дохідної частини міського бюджету, але у зв’язку з надмірним  податковим навантаженням буде виникати заборгованість зі спати податків та зборів, що призведе до нарахування пені та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату, і як наслідок

    масове закриття суб’єктів підприємницької діяльності, зменшення кількості робочих місць, виникнення соціальної напруги населення.

         

     

    1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

     Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

    Вид альтернативи

     Вигоди

      Витрати

    Альтернатива 1

    Відсутні

    Відсутні

    Альтернатива 2

    1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень.

    2. Забезпечить відповідні надходження до міського бюджету від сплати місцевих податків і зборів.

    3.Створить сприятливі фінансові можливості міської влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

    4. Вдосконалить відносини між міською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів.

    Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

    Альтернатива 3

    1.Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету. 2.Спрямування надлишків на соціально- економічний розвиток

    Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

     

    Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

    Вид альтернативи

     Вигоди

      Витрати

    Альтернатива 1

    Сплата земельного податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

    Витрати пов’язані лише зі сплатою земельного податку за землю,  в сумі : 1400,00 тис.грн.

    Альтернатива 2

    Сплата земельного податку за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

    Вдосконалить відносини між міською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням орендної плати.

    Сплата податків за запропонованими ставками в сумі: 6500,00тис.грн.

    Альтернатива 3

    Вирішення більшої кількості соціальних проблем міста за рахунок значного зростання дохідної частини міського бюджету

    Надмірне податкове навантаження за причини встановлення максимальних ставок земельного податку, призведе до  нарахування пені та штрафних санкцій за їх несвоєчасну сплату.

     

    Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання 

    Показник

    Великі

    Середні

    Малі

    Разом

    всього

    в тому числі мікро

    Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

    37

    38

    871

    -

    946

    Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

    4

    4

    92

    -

    100

     

    Вид альтернативи

     Вигоди

      Витрати

    Альтернатива 1

    Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

    Витрати пов’язані лише зі сплатою земельного податку,  в сумі : 6200,00 тис.грн.

    Альтернатива 2

    Сплата земельного податку  за обґрунтованими ставками.

    Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

    Вдосконалить відносини між міською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів

    Сплата податків за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатку 4 до цього АРВ

    Альтернатива 3

    Відсутні

    За рахунок прийняття максимальних ставок, додаткові витрати будуть 15200,00 тис.грн.

    Надмірне податкове навантаження та штрафні санкції за несвоєчасну сплату платежів (пеня та 20% штрафних санкцій), може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території ради, зменшення кількості робочих місць

    Оцінка сумарних витрат за альтернативами

     

     

     

               ІV.  Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

                   

    Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

    Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки)

    Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

    Альтернатива 1

    1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

    Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за  мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню міського бюджету в можливих обсягах.

    Очікуванні втрати міського бюджету в «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді» складатимуть:1400,00тис.грн.

    Що не дозволить профінансувати заходи соціального, економічного та інженерного значення міської територіальної громади міста (благоустрій, утримання комунальних дошкільних навчальних закладів та інших соціальних програм міста.)

    Альтернатива 2

    3 - цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

    Прийняття даного рішення міської ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території міста та відповідне наповнення міського бюджету.

    Забезпечить  фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. До бюджету територіальної громади надійде, 7600,00

    тис.грн., що дозволить профінансувати в повному об’ємі комунальні заклади, благоустрій та інші соціальні програми, а податкове навантаження на платників податків не буде надмірним.

    Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів.

    Альтернатива 3

    2 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними)

    Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково.

    Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету, а саме існує ризик переходу суб’єктів господарювання в «тінь», зменшення кількості робочих місць та розміру заробітної плати, і як наслідок виникне зворотній ефект в результаті якого відбудеться зменшення надходжень до міського бюджету. Балансу інтересів досягнуто не буде.

                          

    Рейтинг результативності

    Вигоди

    (підсумок)

    Витрати

    (підсумок)

    Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

    Альтернатива 2

    Держава: - надходження додаткових коштів до міського бюджету; - спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток міста. Громадяни:

     Сплата орендної плати за обґрунтованими ставками

    Суб’єкти господарювання: Сплата орендної плати за обґрунтованими ставками. Запровадження корегуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва.

    Держава:

    Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його офіційним опублікуванням на офіційному сайті міста.

    Громадяни:

    Сплата оренди за встановленими ставками

    Суб’єкти господарювання: Витрати: Сплата оренди за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатку 4 до цього АРВ

     

    Стабільне наповнення міського бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку міста,  збереження суб’єктів господарювання та робочих місць.

    Альтернатива 3

    Держава: Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету. Спрямування надлишків на соціально-економічний розвиток міста. Громадяни: Вирішення більшої кількості соціальних проблем міста за рахунок значного зростання дохідної частини міського бюджету Суб’єкти господарювання: Відсутні

    Держава:

    Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його оприлюдненням в ЗМІ

    Громадяни: Надмірне податкове навантаження. Суб’єкти господарювання: Витрати: Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території ради.

    Надмірне податкове навантаження, призведе до ризику переходу суб’єктів підприємницької діяльності в «тінь», як наслідок зменшення робочих місць та розміру заробітної плати.

    Альтернатива 1

    Держава:

    Відсутні

    Громадяни:

    Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України Суб’єкти господарювання: Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

    Держава:

    Відсутні

    Громадяни:

     Відсутні

    Суб’єкти господарювання: Витрати:

    Сумарні витрати, грн: 6200,00 грн.

    Зменшення надходжень до міського бюджету, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя членів громади.

              

    Рейтинг

    Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

    Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

    Альтернатива 2

    Цілі прийняття проекту рішення про ставки орендної плати за землю на 2021 рік по Таврійській міській раді будуть досягнуті майже у повній мірі. До міського бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати місцевих податків і зборів, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів міської ради і платників податків і зборів.

    Зміни до чинного законодавства:

    -                  Податкового кодексу України;

    -                  Бюджетного кодексу України;

    -                  Земельного кодексу України;

    -          та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

    Альтернатива 3

    Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету. Балансу інтересів досягнути неможливо.

    Зміни до чинного законодавства:

    -                  Податкового кодексу України;

    -                  Бюджетного кодексу України;

    -                  Земельного кодексу України;

    та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

    Виникнення податкового боргу про причині не сплати місцевих податків та зборів.

    Альтернатива 1

    У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм.  Вказана альтернатива є неприйнятною.

    Зміни до чинного законодавства:

    -                  Податкового кодексу України;

    -                  Бюджетного кодексу України;

    -                  Земельного кодексу України;

    та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

               Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно- обґрунтованих місцевих податків та зборів,  що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Таврійської міської ради.         

    1. V. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

    Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

    В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Таврійської міської ради, аналітичних показників Новокаховського управління ГУ ДПС у Херсонській області, інформації фінансово-економічного відділу, відділу земельних відносин, містобудування та архітектури виконавчого комітету Таврійської міської ради, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, яке забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих  ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді» на 2021 рік.

    Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта: 

    Розробка проекту рішення Таврійської міської ради " Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік по Таврійській міській раді» та АРВ до нього.

    Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.

    Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.

     Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

    Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.

    Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради.

    Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

    Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

     

    1. VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

    Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

    Тест малого підприємництва додається.

     

    VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

    Запропонований термін дії акта:

    один рік

    Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

    У разі, якщо міська рада у термін до 15 липня не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ, абзац 2 частина 5 розділу XIX Прикінцеві положення ПКУ).

    Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.

    VIII.  Визначення показників результативності дії регуляторного акта

    Основними показниками результативності акта є:

                 - забезпечення відповідних надходжень до міського бюджету від сплати місцевих податків і зборів.

    • створення фінансових можливостей міської влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади;
    • кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, не обмежується;

    п/н

    Назва показника

    У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2021 рік

    Ставка, %

    Очікуваний обсяг надходжень тис.грн.

    1

    Разом надходжень до місцевого бюджету, в тому числі:

    Х

    7600,00

     

    Плата за землю (орендна плата)

    0,05-5

    7600,00

    2

    Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, один.

    946

    3

    Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконаннями вимог акту, грн.

    7600,00

     

    4

    Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб’єкт

    2

    5

    Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта, %

    Оприлюднені повідомлення, проект рішення, АРВ:

    - на офіційному веб-сайті Таврійської міської ради;

    - на стенді Таврійської міської ради

     100%

     

     

    1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

    Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом Таврійської міської ради.

    Метод проведення відстеження результативності:

    Статистичний

    Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

    Статистичні:

    - аналітичні показники Новокаховського управління ОДПІ ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі;

    - інформація фінансово-економічного відділу, відділу земельних відносин, містобудування та архітектури, виконавчого комітету Таврійської міської ради.

     Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

     Повторне відстеження результативності буде здійснюватися через рік з дня набрання чинності регуляторним актом.

     

    Міський голова                                                                                            Микола РІЗАК

     

     

     

     

     

     

     

    © 2020 Таврійська міська рада
    Адреса: 74900, Україна, Херсонська обл.,
    м.Таврійськ , вул. І.Франка, 29
    Робочий телефон: (05549) 7-33-81
    Факс: (05549) 7-42-14
    E-mail: tavrivikonkom@i.ua