Про затвердження Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти заснованого Таврійською міською радою

    УКРАЇНА

    ТАВРІЙСЬКА МІСЬКА РАДА

    Херсонської області

    ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

    Р І Ш Е Н Н Я

    від _____________2020р.№

    м. Таврійськ

     

    Про затвердження Положення про конкурс

    на посаду директора закладу загальної

    середньої освіти заснованого Таврійською

    міською радою

     

    Відповідно до частини 1 статті 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту», частини 2 пункту 1 Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 №291, керуючись пунктом 1 частини а статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради 

    ВИРІШИВ:

    1. Затвердити Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти заснованого Таврійською міською радою (додається).
    2. Відділу освіти, культури, молоді та спорту Таврійської міської ради (В. Барсуку) забезпечити безумовне виконання вимог даного положення під час проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора закладу загальної середньої освіти.
    3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови А.Білого.


     


    Міський голова                                                                      Микола РІЗАК

     

     

     

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    Рішення  виконавчого комітету

    від ___________ №

     

    ПОЛОЖЕННЯ
    про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти заснованого Таврійською міською радою

     

    1. Загальні положення
      • Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти заснованого Таврійською міською радою (далі – положення) визначає механізм та умови проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора закладу загальної середньої освіти заснованого Таврійською міською радою (далі – конкурс).
      • Положення розроблено у відповідності до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Кодексу законів про працю України, наказу Міністерства освіти і науки України від 19 травня 2020 року №654 «Щодо примірного переліку питань».
      • Організацію та проведення конкурсу здійснює відділ освіти, культури, молоді та спорту Таврійської міської ради (далі – ВОКС).

     

    1. Умови проведення конкурсу
    • Підставою для проведення конкурсу є наказ начальника ВОКСу:
    • одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;
    • не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;
    • не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
      • Конкурс складається з таких етапів:

    1) прийняття рішення про проведення та оголошення конкурсу;

    2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу;

    3) затвердження складу конкурсної комісії;

    4) прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі;

    5) перевірка поданих документів на відповідність установленим законодавством вимогам;

    6) допущення кандидатів до участі у конкурсному відборі;

    7) ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування закладу;

    8) проведення конкурсного відбору;

    9) визначення переможця конкурсу;

    10) оприлюднення результатів конкурсу.

     

    1. Оголошення про проведення конкурсу
    • Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційному веб-сайті Таврійської міської ради, на офіційному сайті ВОКСу та на офіційному веб-сайті закладу освіти (за наявності) наступного робочого дня після прийняття рішення про проведення конкурсу та повинне містити:
    • найменування і місцезнаходження закладу освіти;
    • найменування посади та умови оплати праці;
    • кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
    • вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі в конкурсі;
    • дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість;
    • прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, уповноваженої надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі.
      • Для проведення відбору претендентів  на заміщення вакантної посади директора закладу загальної середньої освіти наказом начальника ВОКСу утворюється конкурсна комісія у складі голови, заступника голови, секретаря.

    До складу конкурсної комісії обов’язково входять представники п’яти сторін:

    - представник засновника (депутат, член виконавчого комітету або адміністрації міської  ради);

    - представники ВОКСу (1-2 особи);

    - представники трудового колективу – по 1 представнику від педагогів та від обслуговуючого персоналу, делеговані педагогічною радою закладу загальної середньої освіти та радою трудового колективу;

    - представник батьківського комітету або інших органів батьківського самоврядування (за наявності);

    - керівник закладу загальної середньої освіти Таврійської міської ради (у випадку із опорним закладом – завідувач філій).

    Вимоги до членів конкурсної комісії та порядок її формування визначаються положенням про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти.

    До складу конкурсної комісії не може бути включена особа, яка:

    • визнана в установленому законом порядку недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;
    • має судимість або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
    • відповідно до Закону України«Про запобігання корупції» є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів.

    У роботі конкурсної комісії з правом дорадчого голосу можуть брати участь представники органів громадського самоврядування закладу освіти, на посаду керівника якого оголошено конкурс.

    Члени конкурсної комісії зобов’язані:

    • брати участь у роботі конкурсної комісії та голосувати з питань порядку денного;
    • заявляти самовідвід у разі наявності чи настання підстав, передбачених цією статтею, що унеможливлюють їх участь у складі конкурсної комісії.
      • Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

    Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, що підписуються усіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюються на веб-сайті засновника та ВОКСу впродовж одного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.

    Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості. Не допускається будь-яке втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу, зокрема з боку засновника, його представників.

     

    1. Прийом та розгляд документів для участі у конкурсі
    • Директором закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою та має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, високі моральні якості, стан здоров’я, який дозволяє виконувати професійні обов’язки.
    • Для участі у конкурсі подають такі документи:
    • заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України«Про захист персональних даних» (додаток 1, 2);
    • автобіографія та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);
    • копія паспорта громадянина України, завірена особисто;
    • копія документа про вищу освіту (з додатком, що є його невід’ємною частиною) не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста), завірена особисто;
    • документ, що підтверджує вільне володіння державною мовою;
    • копія трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної (науково-педагогічної) роботи не менше трьох років на день їх подання, завірена особисто;
    • довідка про відсутність судимості;
    • довідка про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду;
    • мотиваційний лист, складений у довільній формі.
    • перспективний план розвитку закладу освіти в короткостроковій  (строком на два роки) та довгостроковій (строком на п’ять років) перспективах, у якому повинні бути чітко відображені заходи, що вживатимуться претендентом для підвищення ефективності діяльності закладу.

    Особа може надати інші документи, що підтверджують її професійні та/або моральні якості.

    Визначені у цьому пункті документи подаються особисто (або уповноваженою згідно з довіреністю особою) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що може становити від 20 до 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.

    Уповноважена особа приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.

    • Особа має право:
    • відкликати свою заяву та документи до кінцевого строку їх прийняття, повідомивши про це конкурсну комісію письмово;
    • зняти з розгляду конкурсної комісії свою кандидатуру, повідомивши про це конкурсну комісію письмово.
      • Подані документи і матеріали конкурсної комісії зберігаються у ВОКСі.

     

    1. Проведення конкурсного відбору
    • Упродовж 5 робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:
    • перевіряє подані документи на відповідність установленим законодавством вимогам;
    • приймає рішення про недопущення до участі у конкурсі осіб, які подали не всі документи, необхідні для участі в конкурсі відповідно до вимог законодавства, або подали документи після завершення строку їх подання;
    • оприлюднює на веб-сайті громади міста та на веб-сайті ВОКСу перелік осіб, яких допущено до участі у конкурсному відборі (далі – кандидати).

    Не допускається невмотивована відмова у допуску  до участі у конкурсі.

    • Конкурсний відбір проводиться за наявності не менше одного кандидата на одну вакантну посаду.
    • ВОКС зобов’язаний організувати та забезпечити ознайомлення кандидатів із закладом загальної середньої освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування не пізніше 5 робочих днів до початку проведення конкурсного відбору.
    • Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:
    • перевірки на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти у вигляді письмового тестування, зокрема законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти (додаток 3);
    • перевірки професійних компетентностей, що відбувається шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання (додаток 4);
    • перевірка результатів здійснюється на основі критеріїв (додаток 5);
    • публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії щодо проведеної презентації.

    Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення.

    • ВОКС зобов’язаний забезпечити відеофіксацію, та за можливості, відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на власному веб-сайті відеозапису впродовж 1 робочого дня з дня його проведення.
    • Конкурсна комісія упродовж двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся, та оприлюднює результати конкурсу на веб-сайті засновника та ВОКСу.
    • Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:
    • відсутні заяви про участь у конкурсі;
    • до участі у конкурсі не допущено жодного кандидата;
    • жодного з кандидатів не визначено переможцем конкурсу.

    У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс.

    • Протягом трьох робочих днів з дня визначення переможця конкурсу на підставі протоколу конкурсної комісії начальник ВОКСу призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір.

    Трудовий договір укладається на шість років на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено строковий трудовий договір, трудові відносини припиняються та не можуть бути продовжені на невизначений строк.

    З особою, яка призначається на посаду керівника закладу освіти вперше, укладається трудовий договір строком на два роки. Після закінчення строку дії такого строкового трудового договору та за умови належного його виконання сторони мають право продовжити строк дії відповідного строкового трудового договору ще на чотири роки без проведення конкурсу.

    Особа не може бути керівником одного і того ж закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд (крім тих, що розташовані в населених пунктах з одним закладом загальної середньої освіти). До першого шестирічного строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше.

     

    Заступник міського голови                                                  Анатолій БІЛИЙ

    Додаток 1

    до Положення

     

    Голові конкурсної комісії з проведення

    конкурсу на посаду директора

    __________________________________

    (найменування закладу освіти)

    __________________________________

    __________________________________

    __________________________________

    __________________________________

    (прізвище, ім'я та по батькові голови конкурсної комісії)

    __________________________________

    __________________________________

    (прізвище, ім’я, по батькові претендента на участь у конкурсі)

    _________________________________,

    (дата народження претендента)

    який (яка) проживає за адресою:

    _________________________________,

    (адреса проживання)

    _________________________________,

    тел. моб.: ________________________________,

    е-mail: ___________________________

     

    ЗАЯВА*

     

    Прошу допустити мене до участі в конкурсі на заміщення вакантної посади директора _________________________________________________________________

    (найменування закладу освіти)

    __________________________________________________________________.

    Надаю згоду на обробку та використання моїх персональних даних згідно із Законом України «Про захист персональних даних».

    Підтверджую достовірність інформації у поданих мною документах.

    У разі допуску до участі у конкурсному відборі на посаду керівника закладу освіти, інформацію про проведення конкурсного відбору прошу повідомляти мені шляхом телефонного дзвінка та (за необхідності) забезпечити технічними засобами для презентації програми розвитку закладу освіти.

    Додатки**:

    • автобіографія та/або резюме із фотокарткою (за вибором учасника конкурсу);
    • копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
    • копія документа про вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста);
    • копія трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної діяльності не менше трьох років на момент їх подання;
    • довідка про відсутність судимості;
    • мотиваційний лист, складений у довільній формі;
    • тезові ключові пропозиції перспективного плану розвитку на два та п’ять років.
    • - інші документи, які підтверджують професійні та/або моральні якості** (вказати, які саме).

     

    "___" __________20____р.

    _____________

    (підпис)

    ______________________

    (прізвище та ініціали)

     

    * Заява пишеться особою власноручно

     

     

    Заступник міського голови                                                  Анатолій БІЛИЙ

     

     

    Додаток 2

     до Положення

     

    ЗГОДА

    на обробку персональних даних

    Я, _________________________________________________________,

    (прізвище, ім’я, по батькові)

    народився _____ ________________ року, документ, що посвідчує особу (серія ___ № ________), виданий _____________________________________

    _______________________________________________________________,

    відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» (далі – Закон) даю згоду на:

    • обробку моїх персональних даних з первинних джерел у такому обсязі: відомості про освіту, професію, спеціальність та кваліфікацію, трудову діяльність, науковий ступінь, вчене звання, паспортні дані, дані про зареєстроване або фактичне місце проживання, біографічні дані, номери телефонів, дані про мою участь у міжнародних та європейських проектах;
    • використання персональних даних, що передбачає дії володільця персональних даних щодо їх обробки, в тому числі використання персональних даних відповідно до їх професійних чи службових або трудових обов’язків, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права на обробку персональних даних іншим суб’єктам відносин, пов’язаних із персональними даними (стаття 10 Закону);
    • поширення персональних даних, що передбачає дії володільця персональних даних щодо передачі відомостей про фізичну особу (стаття 14 Закону);
    • доступ до персональних даних третіх осіб, що визначає дії володільця персональних даних у разі отримання запиту від третьої особи щодо доступу до персональних даних, доступ суб’єкта персональних даних до відомостей про себе (стаття 16 Закону).

     

    Зобов’язуюся в разі зміни моїх персональних даних подати у найкоротший строк уточнену достовірну інформацію та оригінали відповідних документів для оновлення моїх персональних даних.

     

    «____»  ______________20__ р.                                 ______________________

                                                                                                                             (підпис)

                                                               

    Заступник міського голови                                                  Анатолій БІЛИЙ

     

    Додаток 3

    до Положення

     

    ПЕРЕЛІК
    питань для перевірки знання законодавства

    у сфері загальної середньої освіти

    (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 19.05.2020 №654)

     

    І. Питання для перевірки знання Закону України «Про освіту»

    1. Що входить до системи освіти?
    2. Що належить до невід’ємних складників системи освіти?
    3. Хто належить до органів управління у сфері освіти?
    4. Які органи влади планують та забезпечують розвиток мережі закладів початкової та базової середньої освіти?
    5. Які функції виконує Єдина державна електронна база з питань освіти (ЄДЕБО)?
    6. Що належить до обов’язкових складових Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО)?
    7. Яку автономію держава гарантує закладам освіти?
    8. Якими документами визначається обсяг автономії закладів освіти?
    9. Які заклади освіти можуть визначати релігійну спрямованість своєї освітньої діяльності?
    10. Якими є вимоги до опорного закладу освіти?
    11. Які рівні повної загальної середньої освіти особа має право здобувати в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до її місця проживання?
    12. За якої умови юридична особа має статус закладу освіти?
    13. У якому статусі може діяти заклад освіти як суб’єкт господарювання?
    14. До яких документів заклад освіти зобов’язаний забезпечити відкритий доступ на своєму веб-сайті (у разі його відсутності – на веб-сайті свого засновника)?
    15. Які плакати, стенди, листівки, або інші об’єкти забороняється зберігати, розміщувати, розповсюджувати у закладах освіти?
    16. Хто може бути засновником закладу освіти?
    17. Кому засновник або уповноважений ним орган (особа) може делегувати окремі свої повноваження?
    18. Що належить до обов’язків засновника закладу освіти?
    19. Хто затверджує статут закладу освіти?
    20. Хто укладає строковий трудовий договір (контракт) з обраним (призначеним) керівником закладу освіти?
    21. Хто здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти?
    22. Якими документами визначаються повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти?
    23. Хто здійснює управління закладом освіти?
    24. Хто представляє заклад освіти у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами?
    25. Хто несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти?
    26. Хто здійснює контроль за виконанням освітніх програм?
    27. Хто забезпечує організацію освітнього процесу в закладі освіти?
    28. Що належить до прав наглядової (піклувальної) ради закладу освіти?
    29. Хто не може входити до складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти?
    30. Які органи самоврядування можуть діяти в закладі освіти?
    31. Який орган є вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти?
    32. За чиєю ініціативою створюються органи громадського самоврядування в закладі освіти?
    33. Хто є учасниками освітнього процесу?
    34. У якому документі закріплені вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій?
    35. Хто має обов’язок захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства?
    36. Кому держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними), посібниками?
    37. На яку посадову особу Кабінетом Міністрів України покладається виконання завдань щодо захисту прав у сфері освіти?
    38. З якою метою утворюються інклюзивно-ресурні центри?
    39. Що є підставою для утворення інклюзивного класу в закладі освіти?
    40. Які особи визнаються особами з особливими освітніми потребами?
    41. Яким шляхом держава здійснює фінансування освіти осіб з особливими освітніми потребами за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів?
    42. У який спосіб забезпечується доступність інформації, відтвореної в документі про освіту, для особи з порушенням зору?
    43. Кому належить право брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану?
    44. Які документи можуть складатися в закладі освіти для забезпечення реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти?
    45. Хто здійснює соціально-педагогічний патронаж у системі освіти?
    46. Що передбачає «розумне пристосування»?
    47. Якими є типові ознаки булінгу (цькування)?
    48. Хто здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти?
    49. Що має зробити педагогічний працівник, який став свідком булінгу (цькування) здобувача освіти?
    50. Що визначає стандарт освіти?
    51. На основі якого документа розробляється освітня програма?
    52. Що містить освітня програма?
    53. Яка мова є мовою освітнього процесу в закладах освіти?
    54. Який вид освіти передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю, родиною чи дозвіллям?
    55. Які форми здобуття освіти є індивідуальними?
    56. Хто організовує освітній процес на сімейній (домашній) формі здобуття освіти?
    57. У який спосіб здійснюється організація навчання здобувачів освіти за мережевою формою здобуття освіти?
    58. Яка освіта вважається спеціалізованою?
    59. Яке спрямування профільної середньої освіти передбачає поглиблене вивчення здобувачами освіти окремих предметів з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти?
    60. Які компетентності здобувачів загальної середньої освіти належать до ключових?
    61. Що належить до результатів навчання здобувачів освіти?
    62. З якого віку, як правило, здобувається початкова освіта?
    63. Що належить до обов’язків здобувачів освіти?
    64. Які категорії дітей забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням у державних і комунальних закладах освіти?
    65. Що належить до обов’язків батьків здобувачів освіти?
    66. Що включає академічна свобода педагогічного працівника?
    67. Що включає в себе робочий час педагогічного працівника?
    68. Що передбачає професійний розвиток педагогічних працівників?
    69. Хто обирає вид, форму та суб’єкта підвищення кваліфікації?
    70. У який спосіб педагогічна рада закладу освіти забезпечує організацію підвищення кваліфікації педагогічних працівників?
    71. Хто в закладі освіти розподіляє кошти на підвищення кваліфікації педагогічних працівників?
    72. За якої умови результати підвищення кваліфікації в закладі освіти не потребують окремого визнання і підтвердження?
    73. Хто визнає результати підвищення кваліфікації педагогічного працівника у суб’єктів освітньої діяльності, які не мають ліцензії на підвищення кваліфікації (акредитованої освітньої програми)?
    74. За рахунок яких коштів здійснюється фінансування здобуття повної загальної середньої освіти?
    75. За рахунок яких коштів не можуть фінансуватися суб’єкти освітньої діяльності?
    76. Хто має право затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України?
    77. Що лежить в основі формули, згідно з якою визначається порядок розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами?
    78. Ким затверджуються схеми посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних працівників державних і комунальних закладів освіти?
    79. Де можуть розміщувати тимчасово вільні кошти державні та комунальні заклади освіти?
    80. За кошти якого бюджету забезпечуються підвезенням до закладу освіти й у зворотному напрямку здобувачі загальної середньої освіти, які проживають у сільській місцевості і потребують підвезення?

    81.За рахунок яких джерел може здійснюватися оплата праці педагогічних працівників?

    1. На скільки підвищується посадовий оклад педагогічного працівника кожної наступної кваліфікаційної категорії?
    2. Якою є щомісячна надбавка педагогічним працівникам за вислугу років понад 10 років?
    3. Яким є розмір щомісячної доплати педагогічному працівнику, який пройшов сертифікацію?
    4. У якому розмірі держава забезпечує виплату щорічної грошової винагороди педагогічним працівникам за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов'язків?
    5. Який розмір заробітку зберігається за педагогічним працівником у разі захворювання, яке тимчасово унеможливлює виконання ним посадових обов’язків?
    6. В якому розмірі держава забезпечує виплату педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки?
    7. Що означає «якість освіти»?
    8. Що означає «якість освітньої діяльності»?
    9. Що може включати система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти)?
    10. Що належить до системи зовнішнього забезпечення якості освіти?
    11. За чиїм запитом здійснюється громадська акредитація закладу освіти?
    12. Хто має право ініціювати проведення інституційного аудиту у позаплановому порядку?
    13. Хто проводить внутрішній моніторинг якості освіти?
    14. Яка періодичність проходження атестації педагогічним працівником?
    15. У якому випадку зараховується проходження атестації педагогічним працівником (без проведення самої процедури атестації)?
    16. Що вважається порушенням академічної доброчесності?
    17. Хто здійснює державний нагляд (контроль) у сфері освіти?
    18. Хто акредитує громадські фахові об’єднання та інших юридичних осіб, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності закладів освіти (крім закладів вищої освіти)?
    19. Що належить до прав суб’єктів громадського нагляду (контролю)?

    ІІ. Питання для перевірки знання Закону України «Про повну загальну середню освіту»

    1. Що належить до системи загальної середньої освіти?
    2. На яких рівнях здобувається повна загальна середня освіта?
    3. Якою є тривалість здобуття профільної середньої освіти?
    4. Що таке «цикл освітнього процесу»?
    5. Які роки навчання охоплює адаптаційний період базової середньої освіти?
    6. В якому циклі базової середньої освіти організовується базове предметне навчання?
    7. Як заклади освіти можуть забезпечувати здобуття повної загальної середньої освіти?
    8. Який структурний підрозділ закладу загальної середньої освіти забезпечує проживання та утримання учнів?
    9. За якими закладами загальної середньої освіти не закріплюється територія обслуговування?
    10. Які заклади загальної середньої освіти забезпечують здобуття освіти особою, яка перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я?
    11. Який тип закладу забезпечує здобуття загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку?
    12. Який тип закладу забезпечує здобуття базової середньої освіти?
    13. Що належить до установчих документів закладу загальної середньої освіти?
    14. В яких містах можуть діяти комунальні ліцеї?
    15. За якої умови допускаються реорганізація та ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості?
    16. Які внутрішні структурні підрозділи можуть функціонувати у складі закладів загальної середньої освіти?
    17. В яких випадках підлягає переоформленню ліцензія закладу загальної середньої освіти?
    18. Якими є форми державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти?
    19. З якою періодичністю проводиться інституційний аудит закладу загальної середньої освіти?
    20. Скільки років є чинним сертифікат, що засвідчує успішні результати громадської акредитації закладу загальної середньої освіти?
    21. Які умови в закладі загальної середньої освіти свідчать про створення безпечного освітнього середовища?
    22. Хто приймає рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти?
    23. Хто зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти?
    24. Хто схвалює стратегію розвитку закладу загальної середньої освіти і річний план роботи?
    25. За якої умови підвезення учнів і педагогічних працівників до закладу загальної середньої освіти та у зворотному напрямку може здійснюватися не шкільними автобусами, а іншим транспортом?
    26. Що може бути підставою для дострокового звільнення керівника закладу загальної середньої освіти?
    27. На який строк укладається трудовий договір з особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше?
    28. Хто затверджує посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти?
    29. Яка особа не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти?
    30. Хто здійснює управління закладом загальної середньої освіти?
    31. Хто визначає посадові обов’язки працівників закладу загальної середньої освіти?
    32. На кого покладається відповідальність за організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти?
    33. За якої умови засідання педагогічної ради закладу загальної середньої освіти є правомочним?
    34. Що належить до повноважень загальних зборів трудового колективу?
    35. 3 якою періодичністю скликаються загальні збори трудового колективу закладу загальної середньої освіти?
    36. Що належить до прав органів учнівського самоврядування?
    37. Якими є вимоги до осіб, які приймаються на посади педагогічних працівників?
    38. Що належить до обов’язків педагогічних працівників?
    39. Яких принципів зобов’язані дотримуватися педагогічні працівники у відносинах з учнями та їх батьками?
    40. Що вимагається від особи, яка не має досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника?
    41. Які заходи може передбачати педагогічна інтернатура?
    42. У який спосіб керівник закладу загальної середньої освіти мотивує педагогічних працівників до виконання обов’язків педагога-наставника?
    43. Якими є наслідки для педагогічних працівників, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності?
    44. Якою є норма педагогічного навантаження вчителя на одну тарифну ставку?
    45. Яким є розмір доплати педагогічному працівнику за проведення позакласної роботи з учнями?
    46. Яким є розмір педагогічного навантаження асистента вчителя в закладі загальної середньої освіти?
    47. Хто затверджує розподіл педагогічного навантаження в закладі загальної середньої освіти?
    48. За яких умов допускається перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року?
    49. Хто може бути асистентом учня?
    50. На що спрямовується не менше 10 відсотків загальної кількості годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника, що оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів?
    51. Що відбувається за результатами атестації педагогічного працівника?
    52. Якою є мінімальна тривалість навчального року?
    53. Хто визначає структуру  тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними?
    54. Якою є мінімальна тривалість безперервної навчальної діяльності учнів закладів загальної середньої освіти для 2-4 років навчання?
    55. Якою є мінімальна тривалість канікул у закладах загальної середньої освіти протягом навчального року?
    56. Хто визначає режим роботи закладу загальної середньої освіти?
    57. 3 якою періодичністю переглядаються державні стандарти загальної середньої освіти?
    58. Хто приймає рішення про використання закладом загальної середньої освіти освітньої програми?
    59. Хто затверджує освітню програму, розроблену не на основі типової освітньої програми?
    60. Яким документом визначається перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), що вивчаються державною мовою і мовою національної меншини?
    61. Яким документом визначається перелік обов’язкових і вибіркових навчальних предметів (інтегрованих курсів), кількість навчальних годин на тиждень для конкретного закладу освіти?
    62. Що визначає модельна навчальна програма?
    63. Що є підставою для залучення до реалізації освітньої програми міжшкільного ресурсного центру?
    64. На підставі яких документів реалізується індивідуальна освітня траєкторія учня?
    65. За якими формами може здобуватися повна загальна середня освіта?
    66. В якому випадку складається індивідуальний навчальний план учня, який здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою?
    67. В який спосіб здійснюється визнання результатів навчання, що були здобуті учнем шляхом неформальної або інформальної освіти?
    68. Якими є основні види оцінювання результатів навчання учнів?
    69. За якої умови заклад загальної середньої освіти може запровадити власну шкалу оцінювання результатів навчання учнів?
    70. В якому випадку оцінювання результатів навчання учня може проводитися достроково?
    71. В який період учень, який не має результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації, може пройти таке оцінювання та/або атестацію?
    72. Який документ видається учневі щороку при переведенні його на наступний рік навчання?
    73. Для чого здійснюється державна підсумкова атестація?
    74. З яких предметів обов’язково складається державна підсумкова атестація?
    75. В якій формі проходять державну підсумкову атестацію учні, які завершують здобуття профільної середньої освіти?
    76. За якої умови заклади освіти можуть видавати документи про загальну середню освіту?
    77. Хто виготовляє свідоцтва про початкову, базову середню та повну загальну середню освіту (їх бланки)?
    78. За чиїм рішенням здійснюється залучення інших осіб, які є не педагогічними працівниками, до участі в освітньому процесі закладу загальної середньої освіти (для проведення навчальних занять, семінарів тощо)?
    79. За яких умов учні мають право на отримання додаткових індивідуальних або групових консультацій, занять?
    80. Які діти обов’язково зараховуються до комунального закладу освіти для здобуття початкової та базової середньої освіти?
    81. Що забороняється здійснювати при зарахуванні дітей до закладу освіти для здобуття початкової освіти?
    82. В якому випадку може не проводитися конкурс при зарахуванні дітей для здобуття профільної середньої освіти до державних, комунальних корпоративних закладів освіти?
    83. Якою є мінімальна наповнюваність класу державного, комунального закладу загальної середньої освіти?
    84. Якою може бути максимальна кількість учнів, які здобувають початкову освіту, у класі державного, комунального закладу освіти?
    85. Якою є гранична наповнюваність класів-комплектів у початковій школі?
    86. Які вимоги встановлено для поділу класу на групи (в державному, комунальному закладі загальної середньої освіти)?
    87. Хто розподіляє учнів між класами (групами)?
    88. Як може бути забезпечено здобуття освіти учнями, якщо їх кількість не дозволяє утворити клас?
    89. За якої умови в закладі загальної середньої освіти створюється спеціальний клас?
    90. Що є підставою для утворення групи подовженого дня в закладі загальної середньої освіти?
    91. За рахунок яких коштів здійснюється оплата праці вихователів груп подовженого дня в комунальних закладах освіти?
    92. За якої умови дозволяється залучати учнів, які не досягли повноліття, до участі у заходах, організованих громадськими об’єднаннями?
    93. За якої умови батьки учнів мають право бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей?
    94. Якими документами визначаються види та форми заохочення та відзначення учнів у закладі загальної середньої освіти?
    95. Хто приймає рішення про заохочення (відзначення) учня?
    96. На що спрямовується виховний процес у закладі загальної середньої освіти?
    97. Яке право гарантується особам, які належать до корінних народів або національних меншин України, під час здобуття повної загальної середньої освіти?
    98. На підставі чого визначається потреба учня з особливими освітніми потребами в індивідуальній програмі розвитку, індивідуальному навчальному плані?
    99. Що визначає індивідуальна програма розвитку?
    100. Ким розглядається з питання спроможності закладу освіти забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії учня?

     

    Заступник міського голови                                                  Анатолій БІЛИЙ

     

    Додаток 4

    до Положення

     

    ПЕРЕЛІК СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ

    для складання іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад керівників закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності

     

    Ситуація 1.

             Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі – 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну (у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів  стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?

     

    Ситуація 2.

             Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Класний керівник працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір  перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня місяця. Батьки звертаються до директора школи з проханням не міняти вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора школи?

     

    Ситуація 3.

             Молодий педагог не вийшов на роботу без попередження адміністрації, знаходився поза зоною досяжності мобільного зв’язку. Наступного дня прибув на роботу живий та здоровий. Дії директора школи?

     

    Ситуація 4.

             Делегація від батьків другокласників звернулась до директора школи з проханням перевести у інший клас учня, який порушує дисципліну, обзиває дітей. Мотивуючи  свою вимогу тим, що переживають за життя і здоров’я своїх дітей. Поводяться категорично, обіцяють звернутися до органів управління освітою, міської влади. Які дії директора школи?

     

    Ситуація 5.

             Конфлікт відбувся між молодою вчителькою музики і учнем 6-го класу Ігорем, важким, запальним хлопчиком із неблагополучної сім’ї, який не користується в класі авторитетом. Тривав урок музики, учителька оголосила оцінки за вікторину, проведену на минулому уроці. Ігорю здалося, що вчителька занизила йому оцінку. Він грубо обізвав її та вийшов із класу.

    Вчителька веліла переказати Ігорю, щоб до неї на урок він більше не приходив. Як установити нормальні взаємини між учнем і вчителем музики?

     

    Ситуація 6.

             Миколка, кмітливий, енергійний і непосидючий п’ятикласник, постійно дратує вчительку своїм базіканням та вертлявістю. Не допомогло пересаджування за першу парту. Дисциплінарні зауваження лише на декілька хвилин заспокоюють пустуна. І ось одного разу, не витримавши перешіптування хлопчика з сусідом, педагог рішуче заявила: «Наступного разу без батька або матері на урок не приходь!». Засмучений п’ятикласник кулею вилетів із класу. Вчителька звернулася за порадою до директора школи.

     

    Ситуація 7.

             У дівчинки зіпсувалися взаємини з класним керівником. На її уроках Оля не відповідає, на спроби з’ясувати ситуацію говорить грубощі або вперто мовчить. Прохання і вимоги не виконує, порушує дисципліну, причому робить це демонстративно, підкреслюючи свою неповагу до вчительки. Що б ви порадили вчительці?

     

    Ситуація 8.

             Учень 10-го класу на уроках історії займався з великим небажанням. Учитель не змогла знайти контакт із учнем, часто робила йому грубі зауваження з приводу його ставлення до занять. Учень у відповідь на це навмисно порушував дисципліну. Одного разу він так поводився на уроці, що вчителька попросила його вийти з класу. Учень відмовився виконати прохання вчителя. Тоді вона підійшла до його столу, взяла портфель і викинула в коридор. Учень підійшов до столу вчительки, узяв її сумку і кинув уздовж класу. Вчителька звернулася до директора школи за порадою.

     

    Ситуація 9.

             Директор школи  усвідомив, що у педагогічному колективі працює  педагог, який має непересічні лідерські здібності і є неформальним лідером у колективі. Тобто є потенційним конкурентом директора школи. Як правильно вибудувати виробничі відносини з таким педагогом?

     

    Ситуація 10.

             Заступники директора школи мають великий досвід управлінської роботи, але гальмують інноваційні проекти в закладі освіти, при цьому уміють  переконливо доводити свою правоту. Як вплинути на таких заступників?

     

    Ситуація 11.

             Завуч школи, вчитель історії, не підготував вчасно  важливі документи, чим створив несприятливу ситуацію у роботі і  отримав  догану за недобросовісне виконання обов’язків .  У той же час стає відомо, що його учень здобув перемогу на олімпіаді всеукраїнського рівня. Чи правильно буде одразу після покарання заохочувати і визнавати заслуги підлеглого?

     

    Ситуація 12.

             Педагог-організатор   школи  О.В. повернулася з відпустки із запізненням на два дні і мотивувала це тим, що «неможливо було виїхати з Мелітополя, де вона відпочивала».

    За порушення трудової дисципліни їй винесли догану.

    Незабаром після цього відбувся міський КВК між командами шкіл, в підготовці до якого  О.В.  брала найактивнішу участь і команда школи посіла І місце.

    Проте на педраді, де підбивалися підсумки роботи школи за семестр, О.В. не була навіть згадана в числі учасників підготовки до цього  заходу, бо  завуч школи викреслила її прізвище з тексту своєї  доповіді.

    Як правильно вчинити директору у даній ситуації?

     

    Ситуація  13.

             Учитель В.В. систематично порушує дисципліну і не виконує своїх професійних обов’язків при потуранні його безпосереднього керівника завуча М.М.  Директор школи знає не тільки про погану роботу В.В., але й про те, що М.М. не явно, внаслідок своєї слабохарактерності чи приятельських стосунків з В.В., фактично заохочує недобросовісність В.В. чи замовчує її. Безпосередніх, явних причин і зачіпок для покарання  М.М. (безпосереднього керівника), начебто немає: покараним повинен бути В.В. (підлеглий). Але водночас директор школи усвідомлює, що в поганій роботі В.В. є значна частка вини М.М. Кого ж варто більшою мірою покарати?

     

    Ситуація  14.

             Директор школи заходить до класу і бачить на дошці карикатуру на себе. Вона виразна, смішна, об’єктивна. Клас мовчки очікує реакції директора. Що має зробити  керівник закладу?

     

    Ситуація 15.

             Все почалося в той день, коли Настю, ученицю 5-Б класу, не пустили вранці до школи. В її школі для всіх учнів була введена обов’язкова форма: піджак зеленого кольору. Того ранку Настя піджак не вдягла, бо за день до того дівчинка забруднила його і мама віднесла річ до хімчистки, іншого піджака у дівчинки не було. Настя була прикро вражена, коли черговий при вході не впустив її до школи, посилаючись на наказ директора «без шкільної форми нікого в школу не впускати!». Засмучена дівчинка вже налаштувалась вертатися додому, як раптом побачила завуча з виховної роботи, Марію Іванівну, яка піднімалася сходами шкільного ґанку.

    – Добрий день, Маріє Іванівно, чому мене не впускають до школи? Я вчора забруднила піджак і мама віднесла його до хімчистки, а черговий каже, що без піджака в школу не можна!

    – Настю, не вигадуй дурниць і передай мамі, щоб вона частіше ходила на батьківські збори. Тоді б вона знала, що існує наказ, відповідно до якого всі учні повинні ходити до школи тільки в шкільній формі!

    Повернувшись додому, Настя ледве встигла застати маму до того, як вона пішла на роботу. Мати вислухала доньку і була вкрай обурена вчинком шкільної адміністрації, після чого прийшла зі скаргою до директора школи.

    Що повинен зробити директор школи у такій ситуації?

     

    Ситуація 16.

             До директора школи звертається молода вчителька і повідомляє, що учень 8 класу на уроці обізвав її нецензурними словами. Як директору правильно вирішити дану ситуацію?

     

    Ситуація 17.

             Педагогічному колективу школи потрібно визначитись  з учасниками міського етапу конкурсу «Учитель року». До директора школи звертається голова профкому закладу і намагається довести, що потрібно відгородити педагогів від подібних конкурсів, тому що це трата часу і здоров’я педагога. А перед директором школи  управління (відділ) освіти поставило чітке завдання – підготувати учасників конкурсу. Дії директора у такій ситуації.

     

    Ситуація 18.

             До директора школи звернулися батьки учениці 8 класу з тієї причини, що однокласник їхньої дочки виставив у соцмережі  відео, на якому зафіксоване її  побиття іншими учнями.  Якими мають бути дії директора у такому випадку?

     

    Ситуація 19.

             Учень третього класу впадає в істерику на уроці, як наслідок травмує себе, вчителька і медсестра вимушені  тримати його, щоб він не причинив в подальшому шкоди собі та іншим дітям. Наступного дня батько хлопчика пише скаргу на ім’я директора школи з причини фізичного насилля педагогів  над його  дитиною. Які дії директора?

            

    Ситуація 20.

             Територія школи не ізольована від міста. Як результат – на території закладу відпочивають мешканці міста, розпивають алкоголь, палять цигарки, вигулюють собак. Яким чином адміністрація школи може домогтися порядку на території школи?

     

     

    Заступник міського голови                                                  Анатолій БІЛИЙ

     

    Додаток 5

    до Положення

     

    Критерії оцінювання

    тестування на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти на конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти

     

    Тестування

    1. Тестування містить 20 тестових завдань, які формуються із загального переліку питань ( додаток 3 ) – 10 +10.
    2. Кожне тестове завдання передбачає чотири варіанти відповідей, лише одне з яких є правильним.
    3. Тестування проходить письмово не довше 20 хв. у присутності членів комісії (не менше двох третин від її затвердженого складу).
    4. Після складання тестування на знання законодавства кандидат підписує та проставляє дату вирішення тестових завдань.
    5. Після закінчення часу, відведеного на складання тестування, проводиться оцінювання за такими критеріями:
    • один бал надається за правильну відповідь;
    • нуль балів – за неправильну відповідь.
    1. Максимальна кількість балів, які може отримати кандидат за підсумками тестування, становить
    2. Кандидати, які за результатами тестування набрали 14 і менше балів, не допускаються до вирішення ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти.
    3. Кандидати, які набрали 15 і більше балів, допускаються до вирішення письмового ситуаційного завдання.

     

    Ситуаційні завдання

    Розв’язання ситуаційних завдань проводиться з метою з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання та досвід під час виконання посадових обов’язків шляхом оцінки відповідності професійної компетентності та професійних знань кандидата встановленим вимогам, зокрема на знання спеціального законодавства, що пов’язані із завданнями та змістом роботи на посаді директора закладу освіти.

     

    1. Ситуаційне завдання вирішується письмово державною мовою не довше 15 хв.
    2. Кандидат обирає одне із запропонованих трьох варіантів ситуаційних завдань шляхом витягування його із запакованого конверту під час проведення конкурсного відбору.
    3. Перед вирішенням ситуаційного завдання обов’язково вказуються прізвище, ім’я та по батькові кандидата, варіант ситуаційного завдання. Після підготовки відповідей на аркуші проставляються підпис кандидата та дата вирішення ситуаційного завдання.
    4. Під час оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційного завдання за кожною окремою вимогою виставляються такі бали:
    • 2 бали – кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі та які виявили глибокі знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов’язків;
    • 1 бал – кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов’язків;
    • 0 балів – кандидатам, професійна компетентність яких не відповідає вимозі.

    Кандидати, які під час розв’язання ситуаційного завдання отримали середній бал 0,5 або нижче за однією з вимог вважаються такими, що не пройшли конкурс. Такі кандидати не допускаються до чергового етапу конкурсу.

    1. Підбиття підсумку тестування та вирішення ситуаційного завдання здійснюється шляхом додавання балів за тестування кандидатів, допущених до вирішення ситуаційного завдання, та балів за вирішення ситуаційного завдання.
    2. З результатами оцінювання тестування та вирішення ситуаційного завдання кандидат ознайомлюється під підпис.

     

    Презентація перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти

    Кожен кандидат публічно та відкрито презентує державною мовою перспективний план розвитку закладу загальної середньої освіти. Виступ повинен тривати не більше 7 хв.

    Для оцінювання результату публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу освіти використовується така система:

    • 2 бали виставляється кандидатам, які в перспективному плані повністю розкрили всі напрямки роботи закладу освіти;  
    • 1 бал виставляється кандидатам, які частково розкрили перспективи розвитку закладу освіти;  
    • 0 балів виставляється кандидатам, які не окреслили перспективи розвитку закладу освіти.

    Кандидати, які під час проведення публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти отримали середній бал 0,5 або нижче, вважаються такими, що не пройшли конкурсний відбір.

    Загальна кількість балів кандидата визначається шляхом додавання  балів,  виставлених  кожному кандидату за результатами  оцінювання перевірки знання законодавства, розв’язання ситуаційних завдань та  презентації.

    Рейтинг кандидата, який успішно пройшов конкурс, залежить від загальної кількості набраних ним балів.

    Першим за рейтингом та переможцем конкурсу є кандидат, який набрав найбільшу загальну кількість балів.

    У разі набрання кандидатами однакової кількості балів визначення переможця здійснюється таємним голосуванням членів комісії  бюлетенями.

    У разі рівного розподілу голосів під час таємного голосування бюлетенями вирішальним у визначення переможця є голос голови конкурсної комісії.

     

    Заступник міського голови                                                  Анатолій БІЛИЙ

     

    © 2021 Таврійська міська рада
    Адреса: 74900, Україна, Херсонська обл.,
    м.Таврійськ , вул. І.Франка, 29
    Робочий телефон: (05549) 7-33-81
    Факс: (05549) 7-42-14
    E-mail: tavrivikonkom@i.ua