Про проект Програми економічного, соціального та культурного розвитку Таврійської міської територіальної громади на 2021 рік

                УКРАЇНА

           ТАВРІЙСЬКА МІСЬКА РАДА

        Каховського району Херсонської області

         ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

          РІШЕННЯ

    Від              2020 р.                                                                                     №  

              м. Таврійськ

                                         

    Про затвердження  міської

    Програми економічного, соціального                                                                                           

    та культурного розвитку                                                                                                        

    міста Таврійська на 2021 рік

     

          

    Заслухавши інформацію про проект Програми економічного, соціального та культурного розвитку Таврійської міської територіальної громади на 2021 рік, відповідно до Закону України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного та соціального розвитку України”, керуючись статтею  27 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет міської ради

     

    ВИРІШИВ:

      1. Схвалити проект Програми економічного, соціального та культурного розвитку Таврійської міської територіальної громади на 2021 рік (далі – Програма), та винести його на розгляд міської ради (додається).  
      2. Спеціалістам виконкому Таврійської міської ради  після затвердження  Програми :

                   -  зосередити зусилля за виконанням основних цілей та завдань Програми економічного, соціального та культурного розвитку Таврійської міської територіальної громади на 2021 рік;

                   - вжити заходів щодо забезпечення виконання дохідної частини бюджету у 2021 році, як основного джерела фінансування соціальних та економічних програм міста.

      1. 3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Олександра ПАВЛЮКА.

                                                                          

     

    Міський голова                                                                              Микола РІЗАК

                                           

                                                                                             

    Додаток                                                                                                                                                                               

    до рішення виконавчого комітету

    Таврійської міської ради                                                                                                                                                                                                

    від             2020 року №           

                                                                                                                                      

     

    П Р О Г Р А МА

      Економічного  соціального та культурного розвитку Таврійської міської територіальної громади на 2021 рік

      ВСТУП

     

    Проект Програми соціально-економічного та культурного розвитку Таврійської міської територіальної громади на 2021 рік (далі – Програма) розроблена Таврійською міською радою відповідно до вимог Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України».

     Программа базується на аналізі соціально-економічної ситуації, що склалася у попередні роки, прогнозах, які враховують стан розвитку галузей господарства територіальної громади, а також зовнішніх та внутрішніх чинниках. Вона визначає цілі та пріоритети соціально-економічного розвитку громади на 2021 рік, а також комплекс заходів органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реформування реального сектору економіки та соціальної сфери, підтримку найуразливіших верств населення, недопущення стрімкого зростання рівня безробіття, створення умов для економічного зростання та підвищення реальних доходів громадян.

    Програма розроблена на основі пропозицій відділів та інших структурних підрозділів міської ради, регіональних підрозділів територіальних органів виконавчої влади, підприємств і установ громади, статистичних даних про розвиток Таврійської міської ради за попередні роки.

    У Програмі здійснено аналіз тенденцій економічного і соціального розвитку громади протягом 2020 року, визначено пріоритетні напрями та завдання економічного і соціального розвитку громади на 2021 рік, представлені прогнозні показники соціально-економічного розвитку громади в цілому та в розрізі окремих галузей, перелік програм, реалізація яких здійснюватиметься у 2021 році, які відображають наміри структурних підрозділів Таврійської міської ради, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, а також підприємств, організацій і господарств громади щодо результатів їх діяльності у наступному році.

    Основою для розробки програми економічного, соціального та культурного розвитку Таврійської міської територіальної громади на 2021 рік є Конституція України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про Державну програму економічного і соціального розвитку України на 2021 рік.», Статут  теріторіальної громади міста Таврійська.

             Програма визначає основні цілі та завдання економічного, соціального та культурного розвитку громади, встановлені на основі аналізу тенденцій розвитку міста минулих років, прогнозних розрахунках підприємств та організацій міста, галузевих прогнозах.

            Заходи програми та їх економічні обгрунтування орієнтовані, перш за все, на вирішення основних економічних та соціальних проблем в базових секторах економіки та соціальної сфери міста.

            Головною метою Програми на 2021 рік є зростання добробуту населення громади на основі забезпечення розвитку реального сектору економіки, створення сприятливих передумов для інвестування пріоритетних галузей економіки, підтримки малого і середнього бізнесу, створення нових робочих місць, скорочення рівня безробіття, дотримання законодавства про працю, впровадження ресурсо та енергозберігаючих технологій, покращення якості надання соціальних послуг, реалізації програм розвитку.

            Виконання визначених у Програмі завдань та заходів, стане вагомим підґрунтям для економічного зростання, нарощення податкової бази громади, збільшення реальних доходів населення, забезпечення соціальних гарантій та сприятиме досягненню головної мети Програми.

     

    І. Аналіз соціально-економічного та культурного розвитку Таврійської міської територіальної громади за 2020 рік

     

     

    1. Географічне розташування територіальної громади

     

    Місто Таврійськ розташований на лівому березі Дніпра. В місті розташовані: залізнична станція «Каховка» та річковий порт. Через місто пролягає автотраса Рені - Одеса - Миколаїв – Херсон - Нова Каховка – Мелітополь - Новоазовськ. Міський транспорт - автобусний та маршрутні таксі. Місто Таврійськ - саме молоде місто на Херсонщині, утворене згідно Указу Президії  Верховної Ради Української РСР  2 березня 1983 року на основі селищ Залізничників, Східне, БМУ - 5, Плодове, будівництво яких було пов’язане зі спорудженням Каховської ГЕС в м. Нова Каховка та систем зрошення земель південних регіонів України та АР Крим.

             Господарський комплекс міста включає головні функціональні ланки – промисловість і агропромисловість  та транспортну систему. Відповідно до природно–географічних умов сільськогосподарські підприємства мають свою спеціалізацію: вирощувати головним чином зернові, лікарсько-технічні культури та овочі. Залізничні та автомобільні шляхи входять в мережу Херсонської області.

    Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 року № 726-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Херсонської області» створено Таврійську  територіальну громаду. В рамках реформи децентралізації, відповідно до рішення Таврійської міської ради № 21 від 20 листопада 2020 року «Про старостинські округи Таврійської міської ради», шляхом приєднання до Таврійської міської територіальної громади, з метою забезпечення представництва інтересів жителів сіл: Кам’янка, Сергіївка, Цукури, Червоне Поділля, Новокам’янка та Чорнянка, що увійшли до складу Таврійської міської територіальної громади з адміністративним центром в місті Таврійськ, створено старостинські округи: Кам’янський, Новокам’янський, Чорнянський.

     

     

     

     

                       Перелік міст та сіл що входять до територіальної громади:

     

     

    № п/п

    Назва населеного пункту

    Кількість населення

    1.

    Адміністративний центр територіальної громади –   м. Таврійськ

     

    10933

    2.

    с. Плодове

    1018

    3.

    с. Чорнянка

    3320

    4.

    с. Кам’янка

    659

    5.

    с. Цукури

    762

    6

    с. Сергіївка

    688

    7.

    с. Червоне Поділля

    483

    8.

    с. Новокам’янка

    550

    Територія Таврійської Громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Каховського району Херсонської області. Адміністративний центр громади знаходиться в м. Таврійськ, яка розташована на відстані 80 км. від обласного центру м. Херсон. Територія Таврійської громади займає 24,4 тис.га. Сучасна демографічна ситуація в громаді, як і в цілому в районі, склалася під впливом історичного розвитку території, природного та механічного руху населення. Станом на 1 жовтня 2020 року, за статистичними даними чисельність громади становить 18413 тис.осіб.

     

     

    1. Бюджетно-податкова політика та фінансова діяльність.

     

             Надходження податків і зборів до загального фонду місцевого бюджету забезпечено в сумі 19332,5 млн. грн., що складає 106,8 відсотків планових призначень десяти місяців поточного року У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 1189,8 млн. грн (6,6 відсотків).

             Головні бюджетоутворюючі податки :

    - акцизний податок ,  надходження якого складають 1548,1 млн..грн. 

       -  податку на майно надійшло 11984,9 млн.. грн., у тому числі :

             - податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у сумі 1347,9 млн.. грн;      

              - плати за землю у сумі 10597,2 млн.. грн;

        - транспортного податку у сумі 39,8 тис. грн;

       - єдиного податку одержано 4457,7 млн. грн.  

     До бюджету розвитку надійшли :

    -   кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту   - 69,5 тис. грн.;

    - кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення  -  9020,0 млн.. грн.

    Одним із найважливіших резервів наповнення бюджету громади є орендна плата за землю. Перегляд договорів міською радою за земельні ділянки несільськогосподарського призначення в частині розміру орендної плати відповідно до вимог Закону України «Про оренду землі» значно збільшує надходження коштів до міського бюджету. Для мобілізації коштів до бюджету протягом року посилено контроль за повнотою сплати та термінами укладання договорів оренди на земельні ділянки , та їх реєстрація.

     Станом на 01 листопада 2020 року на території Таврійської міської ради діє 62 договори оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення загальною площею майже 50,7 га., сума надходжень від орендної плати за землю  за десять місяців поточного року  складає   4383,2 млн. грн. Передано в  оренду 24 приміщення комунального майна міста загальною площею 6707,3 кв.м., від оренди комунального майна до міського бюджету надійшло надійшло 59,2 тис. грн.  На комісії виконкому розглядаються заяви, які надходять від громадян та організацій по розподілу нежитлових приміщень в оренду. Проводиться інвентаризація комунального майна з метою виявлення безхазяйних та збудованих і не узаконених.

     

    1. Зайнятість населення та ринок праці.

    Погіршення ситуації на ринку праці обумовлено позитивними змінами в економіці. На території, яку охоплює громада, зареєстровано 98 малих та середніх підприємств та 424 фізичних осіб-підприємців м. Таврійська. Основних платників податків налічується 70 підприємств.

            У 2020 році чисельність зайнятого населення  зменшилась в порівнянні з 2019 роком  на 0,6 відсотки, у 2021 році прогнозується збільшення чисельністі зайнятого населення на 1,8 відсотків.

    1. Грошові доходи населення.

    Завдяки досягнутої протягом останніх років макроекономічної стабілізації, підвищився рівень життя, насамперед зростання реальних доходів населення та їх купівельна спроможність.

    Середньомісячна номінальна заробітна плата одного штатного працівника у 2020 році збільшилась в порівнянні з 2019 роком на 11,2 відсотків і становить 11,2 тис.грн. грн., у 2021 році прогнозується збільшення середньомісячної номінальної заробітної плати на 18,2 відсотки. 

     

                                                         5.Сільське господарство

     

    Агропромисловий комплекс залишається визначальною для економіки галуззю, забезпечуючи виробництво конкурентоспроможної сільськогосподарської продукції та потреби населення громади в продуктах харчування. На території територіальної громади зареєстровані та обробляють землю такі господарства:  ДП «ДГ «Новокаховське» Ірису НААН», ДП ДГ «Каховське», ФГ «Труд», ПП Агрофірма «Гаван», ФГ «Буран», СФГ «Акант», ФГ «Квазар», ФГ «Хавєст», ФГ «Травень», ФГ «СВ Дарія», ПП  «НДСС Наско», ФГ « Радуга АНВ», ТОВ «Гелюс -1», ФГ «Давгал Агро», ТОВ «Агроісток – 1», ПП «Дніпро –Агро», ТОВ «Агро-Бізнес -2», ФГ «Зоря Каховщини»,  ПП «Хатунцев РА- Агро», ТОВ «Фортуна Агро», ФГ «Юран ВІП», ТОВ «Агрофірма Гаван Плюс», ФГ «Росток-2013», ФГ «Алєнд», ФГ «Тайфун», ФГ «Нарцис», ФГ «Тріумф Макс».

     

    1. 6. Дорожня інфраструктура, транспорт та зв’язок

     

            Головним завданням у сфері діяльності автомобільного транспорту є забезпечення жителів громади якісним та безпечними перевезеннями та гарантії дотримання графіків перевезення.

               Міський транспорт - автобусний та маршрутні таксі, це два основних транспортних потоки, по яких здійснюються транспортні перевезення, як пасажирські, так і грузові, тобто, через територію громади проходить багато транзитного транспорту.   Водночас, з насиченою транспортною мережею ще існує багато проблем, а саме – недостатньо сформована внутрішньо районна мережа автобусних перевезень. Основною причиною такого стану є відсутність нормального дорожнього покриття та коштів на формування маршрутної мережі.

            У громаді ведеться системна робота, спрямована на розвиток сучасних засобів зв’язку,  розширення телефонних мереж. Доступ до інтернету: тип сполучення, швидкість, охоплення території всі населені пункти громади мають доступ до інтернету. Найбільшим провайдером ПАТ «Укртелеком», який використовує для надання послуги існуючі мережі телефонного зв’язку. Швидкість – до 10 Мбіт/с. Також на території громади діють декілька приватних компаній (ПрАТ «ВФ Україна», ПрАТ «Київстар», ПП Бериславське кабельне телебачення, ТОВ Каховка НЕТ, Громтелеком),  які надають послуги по доступу до інтернету через встановлення антен. Середня швидкість такого зв’язку – до 5 Мбіт. 

     

     

    1. 7. Житлово-комунальне господарство та енергозбереження

     

             В громаді функціонує чотири підприємства, які здійснюють господарську діяльність у галузі житлово-комунального господарства, а саме: Комунальне підприємство  «Таврійське ЖЕУ»,  Комунальне підприємство „Комунальний сервіс”, Комунальне підприємство «Таврійський водоканал», Комунальне підприємство „Міський ринок”. Комунальними підприємствами  проводиться робота щодо впорядкування міської території, влаштування благоустрою,  покосу трави, вивіз ТПВ, проводяться ремонтні роботи на водопровідних мережах та утримується територія міського ринку  в належному санітарному стані. На території села Чорнянка функціонує сільське комунальне підприємство,   основним видом діяльності є водозабезпечення населеного пункту. 

    1. Розвиток підприємництва, торгівлі та послуг

     

            Основними  проблемами розвитку малого бізнесу є недостатня фінансова підтримка, значна тінізація малого бізнесу, низький рівень офіційної заробітної плати, велика кількість не зареєстрованих працюючих. Основним завданням у сфері інвестиційної політики в громаді є збільшення обсягів залучення інвестицій в економіку громади, в тому числі, для розвитку малого підприємництва.

    З початку поточного року 424 суб’єкта малого підприємництва застосували єдиний податок. Сума надходжень до місцевого бюджету від сплати цього податку склала 3883,3 тис. грн. 

    Платниками акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, станом на 01 жовтня 2020 року на території міської ради є 35 об’єктів торгівлі, з них 5 юридичних особ, 30 фізичних осіб підприємців. Сума надходжень від сплати цього податку до місцевого бюджету склала 1300,2 тис. грн. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 721,8 тис. грн (124,8 відсотків), у зв’язку зі збільшенням платників (ТОВ «АТБ-маркет»).

    До відділу реєстрації виконкому Таврійської міської ради за звітний період надійшло  2891 заява,  здійснено реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб в Україні 519 особам, видано 2038 довідок оброблено 338 запитів, опрацьовано 10 звернень щодо перейменування вулиць.

             В громаді функціонує мережа підприємств, що надають відповідні послуги населенню, а саме: перукарські, фотопослуги, будівництво та ремонт житла, ритуальні послуги (продаж ритуальної атрибутики), ремонт взуття, перевезення пасажирів, послуги таксі, пошиття одягу та головних уборів, столярні послуги, виготовлення металовиробів, виготовлення столярних виробів, ремонт телерадіоапаратури, ремонт побутової техніки, технічного обслуговування автомобілів.

     

     

    1. Соціальний захист та пенсійне забезпечення

     

    Протягом 2016-2020 років набули розвитку нові підходи до вирішення проблем малозабезпечених сімей, сімей з дітьми, інвалідів, пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян.

     З метою поліпшення соціально-побутових умов малозабезпечених верств населення, станом на 01 жовтня 2020 року призначена та виплачена матеріальна допомога 62 інвалідам, малозабезпеченим верствам населення міста, які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин,  17 виплат одноразової матеріальної допомоги інвалідам війни та учасникам бойових дій з нагоди ювілейних дат,  11 виплат учасникам бойових дій (з числа учасників АТО та ООС) та членам їх сімей та на поховання 43 особам. Загальна сума виплат складає 273,0 тис.грн. 

             Постійно ведеться робота з підприємствами та організаціями міста з питання надання допомоги малозабезпеченим громадянам, ветеранам праці, які працювали та працюють на цих підприємствах.

    Протягом 2020 року в УПСЗН м. Нова Каховка мешканці м. Таврійська отримали субсидії для відшкодування витрат на оплату  житлово-комунальних послуг -  1091 домогосподарств, в тому числі на тверде паливо та скраплений газ  32 домогосподарств, що проти аналогічного періоду 2019 року менше на 28,7 відсотків. Середній розмір призначених субсидій у поточному році становив 695 грн, що проти аналогічного періоду 2019 року більше на 5,6 відсотків.

    Призначено  допомогу малозабезпеченим родинам згідно Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми»: 82 сім’ям мешканцям м. Таврійська, що проти аналогічного періоду 2019 року більше на 6,5 відсотків.

           На обліку в УПФУ м. Нова Каховка 3777 пенсіонерів жителів міста Таврійськ та 344 пенсіонерів жителів селище Плодове. Середній розмір призначеної пенсії у 2020 році  на рівні 3024 грн, що проти 2019 року більше на 12,5 відсотків. В цьому напрямку 2020 рік характеризується безперебійністю виплати пенсій, що пов’язано зі збільшенням доходів Пенсійного фонду.  

    Найбільш гострою та складною проблемою залишається стан погашення простроченої заборгованості підприємствами-боржниками до бюджету ПФУ та сплата страхових внесків на заборговану заробітну плату.

     

    1. Охорона здоров’я

     

      Рішенням сесії Таврійської міської ради від 20 листопада 2020 року № 25  утворено Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги міста Таврійськ» Таврійської міської ради затверджено його статут, структура та штатна чисельність закладу. 

    В галузі охорони здоров’я громади у 2021 році планується забезпечити повноцінне функціонування Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги міста Таврійськ» Таврійської міської ради, до складу якого мають увійти 2 заклади охорони здоров’я, які наразі входять до складу КНП «ЦПМСД м. Нова Каховка» Новокаховської міської ради: АЗПСМ м. Таврійськ та фельдшерсько-акушерський пункт с. Плодове, а також 5 закладів охорони здоров’я, які наразі входять до складу КНП “Каховський РЦПМСД» Каховської районної ради: АЗПСМ с. Чорнянка, АЗПСМ с. Цукури, пункт охорони здоров’я с. Сергіївка, фельдшерський пункт с. Червоне поділля та фельдшерський пункт с. Новокам’янка.

    До моменту фактичної реєстрації КНП «ЦПМСД м. Таврійськ» Таврійської міської ради, отримання ним відповідної ліцензії та укладання договору з Національною службою здоров’я України планується надання відповідних субвенцій на покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв іншим місцевим бюджетам (бюджету Новокаховської міської територіальної громади та бюджету Каховської міської територіальної громади), а також субвенції на виплату заробітної плати працівникам пункту здоров’я та фельдшерських пунктів бюджету Каховської міської територіальної громади.

     

    1. Освіта

     

    В галузі освіти створено необхідні умови для виховання дітей, їх соціального захисту, фізичного, інтелектуального та духовного розвитку. До складу громади увійдуть 5 загальноосвітніх навчальних закладів, 1 початкова школа, 4 дошкільних навчальних  заклади, один заклад позашкільної освіти.

     

    № п/п

    Назва об’єкта

    Юридична адреса

    1.

    ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5

    м.Таврійськ

    2.

    ЗОШ І-ІІІ ступенів № 7

    м.Таврійськ

    3.

    ЗОШ І-ІІІ ступенів

    с.Чорнянка

    4.

    ЗОШ І-Ш ступенів

    с. Кам’янка

    5.

    ЗОШ І-Ш ступенів

    с. Сергіївка

    6.

    Початкова школа

    с. Новокам’янка

    7.

    ДНЗ «Джерельце»

    м. Таврійськ

    8.

    ДНЗ «Дзвіночок»

    м. Таврійськ

    9.

    ДНЗ «Барвінок»

    с. Кам’янка

    10.

    ДНЗ

    с. Червоне Поділля

    11.

    Комунальний заклад «Мистецька школа Таврійської міської ради»

    м. Таврійськ

     

    У загальноосвітніх школах громади навчається 1780 дітей. дошкільною освітою  охоплено 437 дітей, в позашкільному закладі громади навчається 130 дітей. Дошкільні, навчальні та позашкільні заклади працюють за різними напрямками роботи.

     .

     

    1. Культура і туризм, охорона культурної спадщини

     

    В галузі культури громади  планується функціювання 16 закладів культури: 2– будинки культури, 5 – закладів клубного типу, 8 – бібліотечного, 1- комунальний заклад «Таврійський музей історії міста».  

     

    № п/п

    Назва установи

     

    Заклади культури

    1.

    Будинок культури м.Таврійськ

    2.

    Будинок культури с. Чорнянка

    3.

    КЗ «Таврійський музей історії міста»

     

    Клубні заклади

    1

    Клуб с. Кам’янка

    2.

    Клуб с. Цукури

    3.

    Клуб с. Сергіївка

    4

    Клуб с. Червоне Поділля

    5.

    Клуб с. Новокам’янка

     

    Бібліотечні заклади

    1.

    Бібліотека м.Таврійськ

    2.

    Бібліотека с. Плодове

    3.

    Бібліотека с.Чорнянка

    4.

    Бібліотека с. Новокам’янка

    5.

    Бібліотека с. Кам’янка

    6.

    Бібліотека с. Цукури

    7.

    Бібліотека с. Сергіївка

    8.

    Бібліотека с. Червоне Поділля

     

     

    13. Фізична культура і спорт.

     

    Основними завданнями у галузі культури  і спорту є постійне підвищення рівня здоров’я, фізичного та духовного розвитку населення, виконання завдань програми розвитку фізичної культури та спорту в Таврійській територіальній гроиаді.  Проведення спортивних змагань серед ветеранів спорту, серед команд міста,  спортивні змагання з боксу.

    Станомна 1 жовтня 2020 року в громаді налічується такі спортивні споруди :  30 дитячих та спортивних майданчиків, 1 майданчик з вуличними тренажерами, 4 футбольні поля, на території  села Чорнянка функціонує спортивний клуб, великий стадіон, гарне приміщення, де є роздягальні,  душ, зала для занять видами бойових мистецтв,  тренажери для занять спортом, тенісний стіл. Футбольне поле 105х75 зелене, трав’яне, яке постійно знаходиться під доглядом ( полив, скошення трави, внесення добрив, вкатування та інші технологічні та аграрні роботи). В громаді працюють громадські організації спортивний клуб «Таврійськ», спортивний клуб «Хва Ранг До». На території Таврійської територіальної громади розпочато будівництво стадіону зі штучним покриттям.

    1. Підтримка сімей, дітей та молоді

    Держава повинна гарантувати право на такий рівень життя, який враховує забезпечення людей їжею, житлом, медичним обслуговуванням, власним добробутом і добробутом сім'ї та правом на соціальне забезпечення у разі безробіття, хвороби, інвалідності, старості та інших випадків втрати засобів до існування. Право людини на соціальний захист є її конституційним правом. Адже згідно статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Для забезпечення виконання державних програм підтримки сімей, дітей та молоді у Таврійській територіальній громаді  створено відділ праці та соціального захисту, відділ освіти, культури, молоді і спорту, служба у справах дітей, комунальна установа «Центр з надання соціальних послуг» Таврійської міської ради.

     У ході економічного та соціального реформування з’явився ряд несприятливих факторів, які негативно впливають на стан сімей. Перед усім це стосується демографічної ситуації, репродуктивного здоров’я, економічного стану сімей, сімейного безробіття, виховування дітей та їх навчання.

     

    1. Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного

     

    При Таврійській міській раді створена постійно діюча комісія з питань захисту населення від надзвичайних ситуацій. Затверджено програму створення накопичення, зберігання, використання місцевих матеріальних резервів для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій природного або техногенного характеру та виділяються кошти  на поновлення місцевого матеріального резерву для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків та для  забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя на території Таврійської міської ради. У зв’язку з посиленням заходів щодо запобігання поширення коронавірусної інфекції, у м. Таврійськ,  здійснювалася санітарна обробка вулиць та тротуарів за допомогою спеціальної техніки дезінфікуючим засобом.

     Станом на 1 жовтня 2020 року відповідно до затверджених графіків здійснено комплексні перевірки готовності захисних споруд цивільного захисту (сховища, проти радіаційні укриття ); забезпечено інформування населення через засоби масової інформації, проводяться навчання та тренування.

     

    Основною метою економічного, соціального та культурного розвитку  на 2021 рік є: вирішення соціальних проблем, покращення якості життя населення, підвищення ефективності використання економічного й інвестиційного потенціалу громади.

    Основними цілями та пріоритетними завданнями на 2021 рік залишатимуться:

    - покращення якості та доступності широкого спектру соціальних послуг, у тому числі субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг;

    - поліпшення якості та доступності освіти, медичного обслуговування населення, розвиток культури та спорту;

    - забезпечення належного функціонування житлово-комунальної, інженерно-транспортної інфраструктури і, як наслідок, покращення умов проживання населення, благоустрою та естетичного вигляду громади;

    - забезпечення сприятливих умов для подальшого розвитку підприємництва;

    -  підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання, зміцнення позицій місцевих підприємців на внутрішньому та зовнішньому ринках, посилення інвестиційної та інноваційної активності.

     

     

     

    ІІ. ГОЛОВНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ
    ЕКОНОМІКИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ
    ГРОМАДИ

     

    У сфері промислової галузі:

    -      необхідність проведення модернізації та реконструкції підприємств промислової галузі;

     -     недостатній рівень завантаження виробничих потужностей деяких підприємств промисловості;

     -     висока затратомісткість, матеріало- та енергоємність виробництва;

      -     низька конкурентоспроможність продукції окремих підприємств, невідповідність промислового виробництва потребам внутрішнього ринку;

     зниження платоспроможності споживачів продукції та зменшення кількості замовлень на її виробництво;

    -      недостатня забезпеченість підприємств кваліфікованими кадрами робітничих професій;

    -      податкове навантаження, брак обігових коштів підприємств;

     -     висока залежність підприємств від кон’юнктури зовнішніх ринків, втрата традиційних ринків збуту продукції;

     -      низький рівень інвестиційної й інноваційної активності.

     

    У сфері сільського господарства:

     -       недостатня державна фінансова підтримка виробництва сільськогосподарської продукції;

     -       зростання вартості енергоносіїв, паливно-мастильних матеріалів та мінеральних добрив;

     -       висока вартість виконання робіт з розроблення проектів землеустрою, які забезпечують еколого-економічне обґрунтування угідь;

    -    низький рівень впровадження інноваційних та інвестиційних проектів у сільському господарстві;

     

    У сфері енергозбереження та енергоефективності:

     

    -        недостатній розвиток нетрадиційної та відновлювальної енергетики;

    -        енергоємні види економічної діяльності;

    -        необхідність здійснення енергомодернізації в бюджетних установах;

    -        недостатня робота з інформаційної кампанії, яка спрямована на раціональне використання паливо-енергетичних ресурсів, використання альтернативних джерел енергії.

     

    У сфері інвестиційної та зовнішньоекономічної політики:

     

    -        обмежені можливості бюджету для реалізації значних інвестиційних проектів та перспективних програм розвитку;

    -        недосконала грошово-кредитна політика, висока вартість кредитних ресурсів;

    -        відсутність преференцій для інвесторів;

    -        недостатній рівень доступу українських товарів і послуг до зовнішніх ринків;

     

     

     

    У сфері транспорту та дорожнього господарства:

    -        на державному рівні не вирішено питання надання адресних пільг малозабезпеченим верствам населення на перевезення пасажирським автотранспортом;

    -        невідповідність діючих тарифів на перевезення пасажирів до розміру економічно-обґрунтованих витрат на перевезення;

    -        відсутність механізму обліку та проведення розрахунків з компенсаційних витрат за пільговий проїзд окремих категорій громадян на міських та приміських автобусних маршрутах загального користування;

    -        застарілий рухомий склад пасажирських автобусів, недостатня кількість автобусів на міських та приміських маршрутах, непристосованість їх до перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями;

    -        стрімке підвищення цін на паливно-мастильні матеріали, запасні частини;

    -        висока собівартість перевезень вантажів;

    -        тан більшої частини вуличної мережі є незадовільним та потребує капітального ремонту;

    -        зношеність спеціальної техніки для ремонту та обслуговування вулично-дорожньої мережі, відсутність необхідного обсягу фінансових ресурсів на її оновлення.

     

    У сфері торгівельної діяльності та споживчого ринку:

    -        здійснення несанкціонованої торгівлі та самовільне розміщення пересувних тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності;

    -        порушення суб’єктами господарювання Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами;

    -        едосконалість системи контролю за діяльністю суб’єктів господарювання із питання забезпечення споживчого  ринку якісними та безпечними товарами (послугами);

    -        наявність інформації на рекламоносіях, вивісках, цінниках, назв тощо на російській мові, що порушує діюче законодавство про мови;

    -        недотримання термінів гарантійного обслуговування;

    -        продаж продуктів харчування з вичерпаним терміном вживання;

    -        внаслідок падіння реальних доходів населення та удорожчання основних видів товарів та послуг знижується попит на товари та послуги, які надаються суб’єктами господарювання кінцевим споживачам;

    -        відсутність професійних працівників у сфері торгівлі та ресторанного господарства.

     

    У сфері підприємництва:

    -        недостатній рівень професійних знань та досвіду підприємців-початківців з ведення підприємницької діяльності;

    -        кредитування банківськими установами малих та середніх підприємств за великими ставками;

    -        відсутність небанківського сектора фінансових послуг;

    -        низький рівень заробітної плати працівників, зайнятих у малому та середньому бізнесі;

    -        слабка матеріально-технічна база значної кількості малих підприємств, що є одним із чинників низької конкурентоспроможності підприємництва;

    -        недостатня розвиненість інфраструктури підтримки малого та середнього бізнесу;

    -        недостатня державна підтримка бізнесу до впровадження інноваційних технологій;

    -        відсутність цифрового розвитку, електронних засобів і новітніх технологій.

     

     

    У сфері соціального захисту населення:

    -        наявність тіньової заробітної плати, яка виникає в результаті неналежного оформлення трудових відносин між працівником та роботодавцем;

    -        наявність заборгованості із виплати заробітної плати;

    -        наявність заборгованості по страховим внескам та доставку пільгових пенсій;

    -        пенсійне забезпечення більшості осіб, що досягли пенсійного віку, ледве забезпечує первинні або фізіологічні потреби людини;

    -        невідповідність професійно-кваліфікаційного рівня робочої сили потребам економіки та ринку праці;

    -        відсутність у працівників належної мотивації до легальної продуктивної зайнятості, головним чином через низьку якість робочих місць за умовами та оплатою праці;

    -        питання усиновлення дітей старшого віку та родинних груп дітей;

    -        відсутність патронатних родин для надання послуг дітям, які через складні життєві обставини тимчасово не можуть проживати разом з батьками/законними представниками на території міської ради;

    -        наявність підліткової злочинності;

    -        наявність значної кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які не мають житла;

    -        неспроможність пересічених громадян, перш за все молоді, поліпшити свої житлові умови власними силами без державної допомоги;

    -        відсутність на території міської ради установ для перебування осіб, звільнених з місць позбавлення волі, у зв’язку з чим виникають проблеми їх соціальної адаптації.

     

    У галузі охорони здоров’я:

    -        негативний стан основних демографічних показників - загальна смертність залишається на високому рівні;

    -        незадовільна матеріально-технічна база комунальних некомерційних медичних закладів;

    -        недостатній рівень комп’ютерного забезпечення для функціонування електронної системи охорони здоров’я, особливо вторинної ланки ;

    -        наявність кадрової кризи комунальних медичних закладів;

    -        недостатнє фінансування для стабільного та якісного функціонування закладів;

    -        складна ситуація із захворюваністю на туберкульоз (показник – 65,0 на 100 тис.населення) та на захворюваність населення на злоякісні новоутворення (показник 390,0 на 100 тис.населення);

    -        нерозвиненість системи профілактики захворюваності.

     

    У галузі освіти:

    -    у закладах освіти не забезпечено у повному обсязі натуральні норми дитячого харчування;

    -    заклади дошкільної освіти не переводяться на санаторний режим в літній період відповідно до вимог чинного законодавства;

    -    відсутні кошти на придбання м’якого інвентарю, на заміну меблів, електрообладнання на харчоблоках, пральнях;

    -        відсутність інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах освіти, наявна кількість спеціалізованих груп не задовольняють всіх потреб громади;

    -    проблемним залишається питання впровадження курсу ,,Дошкілля” у сільських дошкільних закладів освіти за відсутності комп’ютерної техніки;

    -    статус закладів загальної середньої освіти міста не відповідає новому Закону України ,,Про освіту”: не створено опорні школи, гімназії та ліцеї через неузгодженість підзаконних актів Закону України ,,Про освіту”;

    -    обмеженість фінансування не дозволяє досягти високих показників забезпеченості освітнього процесу сучасними засобами навчання;

    -    повільний процес модернізації матеріально-технічної бази закладів освіти. Нестача та застарілість навчально-методичних ресурсів не забезпечують якісне виконання практичної частини навчальних програм з інформатики, предметів природничо-математичного циклу, вивчення іноземних мов;

    -    недостатня кількість гуртків, що функціонують у сільських закладах освіти;

    -    зниження експлуатаційних характеристик будівель, споруд та мереж навчальних закладів через їх тривалу експлуатацію (понад 40 років).

     

    У сфері фізичної культури та спорту:

    -        відсутність фінансування з бюджетів вищих рівнів спорту високих досягнень;

    -        недостатній обсяг фінансування на модернізацію та зміцнення матеріально-технічної бази спортивних майданчиків та комплексів.

     

    У сфері розвитку культури і туризму, охорони культурної спадщини:

    -        необхідність забезпечення закладів культури ліцензійними програмами та обладнанням;

    -        незадовільний матеріально-технічний стан закладів культури (технічне та комп’ютерне обладнання, меблі, музичні інструменти, костюми для творчих колективів, світлова та звукова апаратура);

    -        необхідність проведення реставраційних робіт для збереження музейних фондів;

    -        недостатньо фінансових ресурсів для виконання заходів зі збереження пам’яток культурної спадщини;

    -        недостатній рівень поповнення бібліотечних фондів, незадовільний стан переоснащення матеріально-технічної бази бібліотек у відповідності до сучасних вимог сьогодення;

    -        неналежне маркетингове просування туристичного продукту;

    -        відсутність функціонування туристично-інформаційного центру;

    -        низький рівень обслуговування та якості надання туристичних послуг;

    -        відсутність належної підготовки фахівців екскурсійного напрямку.

     

    У сфері житлово-комунального господарства:

    -        слабка матеріально-технічна база комунальних підприємств;

    -        високий рівень зношеності комунальної інфраструктури;

    -        незадовільне поводження з твердими побутовими відходами;

    -        недостатній рівень розрахунків споживачів за отримані житлово-комунальні послуги.

     

    У сфері розвитку будівництва та забезпечення населення житлом:

     

    -        низький рівень платоспроможності населення не дозволяє вирішувати власні житлові проблеми шляхом будівництва та придбання житла;

    -        постійне зростання вартості будівельних матеріалів, машин та механізмів, паливно-мастильних матеріалів; 

    -        недостатність фінансування з державного та місцевого бюджетів на виконання заходів по будівництву доступного житла.

     

    У сфері охорони навколишнього природного середовища,

    техногенної безпеки та цивільного захисту населення:

    -        відсутність сучасних потужностей по знешкодженню відходів;

    -        накопичення та неналежне зберігання непридатних і заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин;

    -        зношеність та застарілість систем водовідведення та водоочистки, що унеможливлює очищення стічних вод до діючих нормативів;

    -        порушення поясів санітарної охорони об’єктів водопостачання;

    -    застаріла система оповіщення населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;

    -    захисні споруди цивільного захисту комунальних підприємств потребують ремонту та дообладнання;

    -    повільне створення матеріального резерву на випадок надзвичайних ситуацій;

    -    відсутність камер відеоспостереження на соціально-значущих об’єктах, громадських місцях, навчальних закладах тощо.

     

    У сфері фінансово-бюджетної політики:

    -        сплата бюджетоутворюючого податку, а саме податку на доходи фізичних осіб, здійснюється суб’єктами господарювання за місцем юридичної реєстрації, а не за місцем фактичного розміщення виробничих потужностей;

    -        втрати від несплати податку на нерухоме житлове та нежитлове майно, плати за землю через відсутність повної бази об’єктів оподаткування в Державному реєстрі прав власності на нерухоме майно;

    -        скасування, починаючи з 2018 року, індексації нормативної грошової оцінки землі (виходячи з індексу споживчих цін) призвело до втрат місцевих бюджетів;

    -        значне зростання податкового боргу по платежах до місцевого бюджету, зокрема по податку на доходи фізичних осіб та по місцевих податках. Відсутність в органах місцевого самоврядування інформації про суми нарахованих, сплачених, надмірно сплачених податків і зборів до місцевих бюджетів, сум податкового боргу в розрізі платників податків;

    -        недостатній обсяг державних цільових (освітньої та медичної) субвенцій на виплату заробітної плати, перекладення делегованих повноважень на місцеві органи влади.

     

    У сфері розвитку інформаційного простору:

    -        обмежений доступ до інформації дротового мовлення та інтернет-ресурсів сільських населених пунктів;

    -        зношеність мереж дротового мовлення;

     

    У сфері управління земельними ресурсами:

    -        недосконалість норм земельного законодавства в частині оформлення прав на землю комунальної власності безпосереднім власником;

     

    -        відсутність правового механізму відповідальності за використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів;

    -        погіршення технічного стану об’єктів нерухомого майна комунальної власності, їх руйнування.

     

    ІІІ. ЦІЛІ ТА ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ГРОМАДИ НА 2021 РІК

     

    1.РОЗВИТОК РЕАЛЬНОГО СЕКТОРУ ЕКОНОМІКИ

     

    1.1.Промисловість

    Основні цілі на 2021 рік:

    - збільшення обсягів випуску конкурентоспроможної продукції;

    - розвиток сфери використання і виробництва енергоефективних технологій та обладнання;

    -залучення стратегічного інвестора у промисловість міста;

    -заміщення ринків збуту продукції та завоювання їх в інших країнах світу.

    Основні завдання:

    -виробництво високоякісної конкурентоспроможної промислової продукції, вдосконалення та оновлення її асортименту відповідно до попиту споживачів;

    -застосування нових технологій, адаптація продукції місцевих товаровиробників до вимог європейських стандартів і норм;

    -завантаження виробничих потужностей;

    -використання у виробництві енергоефективних технологій та обладнання;

    -залучення провідних промислових підприємств міста до вітчизняних та міжнародних промоційних заходів (виставки, ярмарки, форуми, конференції, семінари тощо).

    Очікувані результати:

    -збільшення обсягу реалізованої промислової продукції до минулого року на 13,5 відсотків;

    -збільшення виробництво харчових продуктів на 12,5 відсотків

     

    1.2.Сільське господарство

    Основні цілі на 2021 рік:

    -нарощення обсягів виробництва рослинницької продукції;

    -збільшення зрошувальних земель в господарствах, підвищення їх ефективності та надійності;

    -оптимізація структури посівних площ площ відповідно до потреб ринку;

    -модернізація сільськогосподарського виробництва.

    Основні завдання:

    -підвищення урожайності сільськогосподарських культур;

    -проведення сортозаміни та сортооновлення сільськогосподарських культур, впровадження у виробництво сортів високих генерацій;

    -впровадження інтенсивних технологій виробництва продукції рослинництва;

    -створення сприятливих умов для залучення інвестицій у сільськогосподарське виробництво, забезпечення інноваційного розвитку агропромислової галузі;

    -закупівля техніки для обробки ґрунту та поливу сільськогосподарських культур.

    Очікувані результати:

    -збільшення валової продукції сільського господарства до минулого року на  28,5 відсотків;

    -збільшення валового збору овочевих культур на 14,3 відсотки;

     

    1.3.Енергозбереження та енергоефективність

    Основні цілі на 2021 рік:

    -розвиток теплового та водопровідно-каналізаційного господарства;

    -впровадження на всіх рівнях, особливо в бюджетній та комунальних сферах, системного підходу до реалізації політики підвищення енергоефективності;

    -зменшення енергоємності транспортування теплової енергії;

    -зменшення втрат теплової енергії;

    -модернізація вуличного освітлення з використанням енергозберігаючих джерел світла в зовнішньому освітленні населених пунктів;

    -наявність об’єктів виробництва електроенергії з відновлювальних джерел.

    Основні завдання:

    -реалізація ресурсозберігаючих інвестиційних проектів у водопровідно-каналізаційному господарстві;

    -проведення робіт з термосанації та термомодернізації закладів соціально-бюджетної сфери;

    -проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії, спрямованої на зменшення обсягу використання енергоносіїв споживачами міської ради;

    -встановлення енергозберігаючих освітлювальних приладів у зовнішньому освітленні населених пунктів Таврійської територіальної громади;

    Очікувані результати:

    -зменшення енергоємності транспортування теплової енергії та втрат теплової енергії;

    -забезпечення стабільного теплопостачання об’єктів соціальної сфери;

    -зменшення споживання електроенергії;

    -поліпшення якості послуг з водопостачання, запобігання екологічній катастрофі;

    -створення конкурентного середовища у сфері надання послуг з вироблення та постачання електричної енергії.

     

    1.4.Інвестиційна діяльність. Створення сприятливих умов для інвестиційної привабливості та зовнішньоекономічна політика.

    Основні цілі на 2021 рік:

    -підготовка та просування інвестиційних пропозицій для участі у конкурсному відборі інвестиційних проектів державного фонду регіонального розвитку;

    покращення рівня інвестиційної привабливості громади;

    -забезпечення зростання надходжень інвестицій в економіку громади;

    -залучення додаткових інвестиційних ресурсів у соціально-економічну сферу;

    -реалізація експортних можливостей, популяризація економічного та інвестиційного потенціалу громади;

    -формування позитивного іміджу громади на зовнішніх ринках.

    Основні завдання:

    -реалізація інвестиційних проектів, що реалізуються за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку;

    -сприяння підвищенню активності громади щодо участі у загальнодержавних та міжнародних грантових проектах та програмах;

    -забезпечення поінформованості потенційних інвесторів про інвестиційні можливості та умови здійснення інвестиційної діяльності на території Таврійської територіальної громади;

    -забезпечення ефективної системи промоції туристичного, економічного та інвестиційного потенціалу громади, в тому числі шляхом розповсюдження презентаційних та інформаційно-довідкових матеріалів про туристичний, економічний та інвестиційний потенціал громади (буклети, мультимедійні презентації, промороліки, фото, інвестиційний паспорт, стенди тощо);

    -формування позитивного іміджу міста, в тому числі через залучення їх до участі у міжнародних виставкових заходах та презентацій економічного та інвестиційного потенціалу за кордоном;

    -налагодження співпраці із західними партнерами з питань зовнішньоекономічної діяльності, розширення кола міжнародних та міжрегіональних партнерів;

    -сприяння просуванню місцевих товаровиробників на нові перспективні зовнішні ринки.

    Очікувані результати:

    -зростання обсягу капітальних інвестицій за рахунок усіх джерел фінансування на 3,2 відсотки;

    -збільшення обсягу експорту товарів виробників міста на 5,2 відсотки.

     

    1.5.Транспорт, дорожнє господарство

    Основні цілі на 2021 рік:

    -покращення якості надання автотранспортних послуг населенню та підвищення безпеки перевезень;

    -оптимізація єдиної транспортної системи пасажирських перевезень, удосконалення маршрутної мережі громади;

    -забезпечення стабільної роботи всіх видів транспорту, збільшення обсягів перевезень вантажів та пасажирів;

    -поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури.

    Основі завдання:

    -розширення маршрутної мережі, відкриття нових міських та приміських маршрутів;

     -утримання у належному стані вулиць та доріг, встановлення та заміна дорожніх знаків, транспортних бар'єрних огороджень, нанесення ліній дорожньої розмітки, облаштування автобусних зупинок, тощо, ліквідація аварійно-небезпечних місць на вулицях та дорогах міста, тощо;

    -здійснення поточного ремонту вулично-дорожньої мережі;

    Очікувані результати:

     -поліпшення технічних показників вулично-дорожньої мережі;

    -зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод;

    -збільшення обсягів фінансування на ремонт вулиць та доріг.

     

    1.6.Торгівля та споживчих ринок

    Основні цілі на 2021 рік:

    -формування сучасної інфраструктури роздрібної торгівлі, здатної задовольнити потреби населення в якісних товарах та послугах за доступними цінами, забезпечити належний рівень торговельного обслуговування;

    -насичення торговельної мережі продукцією місцевих товаровиробників;

    -здійснення заходів з легалізації суб’єктів торговельної діяльності;

    -підвищення рівня правової обізнаності та поінформованості споживачів щодо їх законних прав і судового захисту прав споживачів;

    -просування української мови на споживчий ринок.

    Основні завдання:

    -поліпшення умов торгівлі на ринках міста;

    -сприяння розвитку фірмової мережі магазинів, павільйонів місцевих підприємств-товаровиробників;

    -сприяння розширенню асортименту товарів, впровадженню прогресивних форм і методів торгівельного обслуговування населення;

    -недопущення торгівлі в невстановлених місцях, посилення взаємодії з правоохоронними органами з питань запобігання виникненню та ліквідації місць ,,стихійної торгівлі”;

    -сприяння та забезпечення участі місцевих товаровиробників у виставкових заходах міжнародного, загальнодержавного, регіонального та міжрегіонального значення;

    -проведення інформаційно-просвітницької роботи серед населення через засоби масової інформації та інтернет-сайти щодо роз’яснення норм і положень законодавства про захист прав споживачів;

    -надання методично-консультативної допомоги суб’єктам господарювання з питань, які стосуються правових відносин у сфері захисту прав споживачів.

    Очікувані результати:

    -подальше впровадження сучасних стандартів торговельного обслуговування населення;

     -ліквідація місць ,,стихійної торгівлі”.

     

    2.ПІДВИЩЕННЯ СТАНДАРТІВ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ

     

    2.1.Грошові доходи населення та ринок праці

    Основні цілі на 2021 рік:

    -підвищення рівня життя населення;

    -своєчасність виплати заробітної плати та дотримання норм законодавства в частині виплати мінімальної заробітної плати;

    -проведення роботи з детінізації трудових відносин та доходів громадян;

    -підвищення якості надання соціальних послуг незайнятому населенню, зареєстрованому в службі зайнятості, на основі удосконалення форм їх соціальної підтримки з метою повернення до продуктивної праці;

    -збільшення бази актуальних вакансій;

    -забезпечення популяризації робітничих професій та продуктивному працевлаштуванню молоді на перше робоче місце.

    Основні завдання:

    -підвищення рівня оплати праці громадян;

    -продовження роботи, спрямованої на погашення наявної заборгованості з виплати заробітної плати на підприємствах міста;

    -забезпечення дотримання всіма суб’єктами господарювання державних гарантій в оплаті праці, посилення контролю за впровадженням заробітної плати в розмірі, не нижче законодавчо встановленого рівня;

    -проведення рейдів міською робочою групою з питань легалізації оплати праці та зайнятості населення;

    -постійне проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо переваг офіційного працевлаштування;

    -вдосконалення методів роботи з роботодавцями, які направлено на забезпечення їх кваліфікованим персоналом, скороченням терміну укомплектування вакансій, збільшення обсягів працевлаштування;

    -сприяння зайнятості населення, насамперед неконкурентоспроможних на ринку праці категорій громадян;

    -сприяння підвищенню якості робочої сили, розвитку професійного навчання, з урахуванням потреб ринку праці;

    Очікувані результати:

    -збільшення середньомісячної заробітної плати нарахованої на одного штатного працівника на 13,5 відсотків;

    -погашення заборгованості із виплати заробітної плати по місту;

     

    2.2.Соціальний захист населення

    Основні цілі на 2021 рік:

    -поліпшення соціально-побутових умов малозабезпечених верств населення, ветеранів, осіб з інвалідністю;

    -охоплення соціальною підтримкою громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують надання соціальних послуг;

    -стабільність пенсійної системи та пенсійного забезпечення громадян.

    Основні завдання:

    -надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення та ветеранам війни;

    -здійснення фінансової підтримки громадських організацій та осіб з інвалідністю;

    -надання матеріальної допомоги сім’ям загиблих в зоні АТО, ООС та учасникам бойових дій, які брали безпосередньо участь в АТО, ООС;

    -посилити роботу, спрямовану на виявлення громадян, що потребують соціальних послуг;

    -забезпечити розширення переліку соціальних послуг;

    Очікувані результати:

    -підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення малозабезпечених верств населення, ветеранів та осіб з інвалідністю;

    -забезпечення підтримки громадських організацій ветеранів та осіб з інвалідністю;

     2.3.Охорона здоров’я

    Основні цілі на 2021 рік

    -підвищення якості та вдосконалення системи надання первинної медичної допомоги;

    -покращення надання медичної допомоги хворим пільгових категорій, що знаходяться на амбулаторному лікуванні;

    -профілактика та зниження рівня захворюваності, інвалідності і передчасної смертності населення міста;

    -покращення надання медичної допомоги хворим на різні види захворювань;

    -продовження розвитку сучасної системи діагностики та лікування;

    -поліпшення кадрового забезпечення медичних комунальних закладів;

    -продовження укріплення матеріально-технічної бази медичних комунальних закладів шляхом закупівлі медичного обладнання, оновлення будівель тощо;

    -формування здорового способу життя з метою збереження здоров’я населення та профілактика інфекційних захворювань

     

    Основні завдання:

    -забезпечення пільгових категорій населення лікарськими засобами та виробами медичного призначення відповідно до законодавства України;

    -реалізація додаткових соціальних гарантій малозабезпеченим сім’ям з дітьми першого та другого років життя;

    -забезпечення учнів закладів загальної середньої освіти послугами з медичного обслуговування;

    -подальший розвиток системи діагностики та лікування, створення сучасного медичного комплексу із застосуванням інноваційних технологій для діагностики та забезпечення ефективними видами лікування, спрямованих на зниження загальної смертності, соматичної і інфекційної захворюваності та інвалідності населення;

    -впровадження електронної системи охорони здоров’я: комп’ютеризація усіх підрозділів закладу, придбання програмного забезпечення для обробки медичної статистичної інформації;

    -забезпечення своєчасного та якісного профілактичного рентгенологічного огляду населення шляхом придбання сучасного якісного рентгенапарату;

    -проведення регуляторних медичних оглядів населення та виконання профілактичних щеплень;

    -проведення інформаційно-просвітницької компанії щодо переваг здорового способу життя, шляхів попередження захворювань.

    Очікувані результати:

    -оновлення матеріально-технічної бази медичних комунальних закладів;

    -покращення умов праці медичних працівників та сервісу для пацієнтів;

    -покращення якості надання медичної допомоги;

    -забезпечення сталої кадрової ситуації первинної ланки.

     

    2.4.Освіта

    Основні цілі на 2021 рік:

    -оптимізація мережі закладів освіти із урахуванням запитів населення та фінансово-економічних чинників;

    -забезпечення системного підвищення якості освіти на інноваційній основі;

    -забезпечення прав на освіту дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю;

    -забезпечення дітей шкільного віку якісним оздоровленням та відпочинком, в першу чергу дітей, які потребують особливої соціальної підтримки та уваги;

    -формування національно свідомого громадянина України;

    -підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;

    -зміцнення матеріально-технічної бази закладів освіти, впровадження заходів з енергозбереження.

    Основні завдання:

    -організація та підвезення дітей сільської місцевості до місця навчання і додому;

    -збільшення вартості харчування учнів 1-4 класів окремих категорій та у закладах дошкільної освіти, забезпечення в повному обсязі натуральних норм дитячого харчування у закладах освіти;

    -забезпечення відпочинком в пришкільних таборах дітей пільгових категорій, визначених Законом України ,,Про оздоровлення та відпочинок дітей”;

    -створення умов для патріотичного виховання дітей та молоді, організація на базі закладів освіти дієвих центрів національно-патріотичного виховання;

    -забезпечення підвищення професійної майстерності педагогічних кадрів;

    -реалізації інвестиційних проектів з удосконалення навчально-методичної, матеріально-технічної бази закладів освіти для впровадження нових освітніх стандартів;

    -впровадження заходів з енергозбереження у закладах освіти міста: заміна вікон, проведення капітальних ремонтів (модернізація, технічне переоснащення) систем опалення, ремонт покрівель тощо.

    Очікувані результати:

    -охоплення дітей дошкільною освітою – у закладах дошкільної освіти -  90 відсотків,  

    -чисельність дітей у закладах дошкільної освіти у розрахунку на 100 місць - 105;

    -отримання випускниками 2020 року позитивного результату за підсумками зовнішнього незалежного оцінювання;  

    -виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі, активної громадянської позиції;

    -ефективне використання матеріально-технічних, кадрових, фінансових, управлінських ресурсів закладів освіти для забезпечення доступності та якості освіти;

    -охоплення курсовою перепідготовкою та підвищенням кваліфікації педагогічних працівників;

    -відновлення та покращення технічного стану приміщень закладів освіти.

     

    2.5.Підтримка сімей, дітей та молоді

    Основні цілі на 2021 рік:

    -забезпечення права кожної дитини на родинне, сімейне виховання та створення умов для її благополучного зростання і виховання сім’ї;

    -забезпечення захисту житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

    -впровадження патронатних послуг;

    -створення умов для всебічного розвитку молоді, формування патріотичної свідомості, загальнолюдських життєвих принципів;

    -профілактика негативних явищ у молодіжному середовищі;

    -утвердження гендерної рівності у суспільстві.

    Основні завдання:

    -раннє виявлення дітей та сімей, які перебувають у складних життєвих дитини, соціальне інспектування та супроводження цих родин;

    -здійснення контролю за умовами утримання, навчання та виховання дітей, над якими встановлена опіка, піклування та які влаштовані у прийомні сім’ї;

    -проведення комплексної роботи спрямованої на захист житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

    -інформування населення міста про сімейні форми виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

    -створення та функціонування прийомних сімей, патронатних вихователів, як альтернативної форми влаштування дітей;

    -організація оздоровлення дітей пільгових категорій у таборах Херсонської області та в інших регіонах України;

    -забезпечення соціального супроводу або соціального патронажу підлітків, які повернулися з місць позбавлення волі, з метою їх соціальної адаптації, надання комплексу соціальних послуг належної якості;

    -організація дозвілля молоді, залучення молоді до активної участі у суспільному житті міста;

    -проведення у навчальних закладах виховних заходів, спрямованих на протидію дитячій злочинності, профілактики вчиненню правопорушень неповнолітніми, формуванню позитивної правосвідомості;

    -посилення профілактично-просвітницької роботи серед молоді міста щодо здорового способу життя, проведення заходів, спрямованих на запобігання розповсюдження епідемії ВІЛ/СНІД;

    -сприяння розв’язанню проблем домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі й гендерної нерівності у суспільстві (проведення інформаційно-просвітницьких заходів з питань попередження насильства в сім’ї, подолання ґендерних стереотипів).

    Очікувані результати:

    -охоплення сімейними формами виховання дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування на 97,8 відсотків;

    -забезпечення стовідсоткового охоплення дітей, які опинились у складаних життєвих обставинах, профілактичними заходами;

    -запобігання сирітству дітей раннього віку;

    -забезпечення стовідсоткового збереження житла та майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

    -забезпечення соціального супроводу, консультуванням та соціальною профілактикою сімей, дітей та молоді, які перебувають у складаних життєвих обставинах;

    -здійснення профілактичних заходів з метою попередження рецидиву та повторних правопорушень;

     -охоплення місцевими заходами близько 2,1 тис.осіб з числа молоді;

    -створення умов для творчого розвитку молоді міста, координація дозвілля молоді;

    -формування національної свідомості та патріотизму;

    -зменшення негативних прояв у молодіжному середовищі від шкідливих звичок та соціально-небезпечних хвороб;

    -розв’язання проблем гендерної нерівності в суспільстві на місцевому рівні.

     

    2.6.Фізична культура і спорт

    Основні цілі на 2021 рік:

    -забезпечення розвитку всіх напрямів фізичної культури (фізичне виховання, масовий спорт та фізкультурно-спортивна реабілітація);

    -збереження та розвиток мережі спортивних споруд, інфраструктури дитячо-юнацького, резервного спорту вищих досягнень.

    Основні завдання:

    -здійснення особливого контролю за розвитком пріоритетних для міста видів спорту: футболу, вільної боротьби, легкої атлетики, стрільби із луку, волейболу, баскетболу, настільного тенісу, гирьового спорту, тенісу тощо;

     -забезпечення розвитку дитячого, дитячо-юнацького спорту та резервного спорту;

    -забезпечення розвитку спорту вищих досягнень та спорту осіб з інвалідністю;

    -створення умов для фізичного виховання, масового спорту, фізкультурно спортивної реабілітації в усіх типах навчальних закладів, за місцем роботи, проживання та місцях масового відпочинку населення, у Збройних Силах України та інших військових формуваннях, правоохоронних органах і службах;

     -проведення міських спортивних змагань та свят;

    -реалізація інвестиційних проектів з розвитку фізичної культури та спорту.

    Очікувані результати:

    -збільшення кількості населення, охопленого всіма видами фізичної культури та спорту;

    -збільшення активності до занять фізичною культурою серед людей пенсійного віку та вадами здоров’я;

    -приведення у відповідність із державними стандартами стану спортивних об’єктів Таврійської міської територіальної громади.

     

    2.7.Розвиток культури і туризму. Охорона культурної спадщини.

    Основні цілі на 2021 рік:

    -створення умов для творчого розвитку особистості та підвищення культурного рівня громадян, забезпечення гармонійного розвитку людини;

    -забезпечення розвитку культури та культурного розмаїття об’єднаної територіальної громади;

    -відродження самобутності культури регіону, збереження існуючих традицій краю, підвищення якості та доступності відповідних послуг;

    -збереження існуючої мережі закладів культури, пам’яток культурної спадщини;

    -сприяння розвитку туристичної галузі;

    -маркетингове просування туристичного продукту на українському та міжнародному туристичних ринках.

    Основні завдання:

    -збереження та примноження культурного надбання краю;

    -поліпшення культурно-мистецького обслуговування населення міста;

    -створення умов для задоволення зростаючих духовних потреб мешканців територіальної громади;

    -розвиток та підтримка творчих колективів, талановитої молоді, залучення дітей та підлітків до культурних надбань, виявлення талановитої особистості;

    -підвищення рівня виконавчої майстерності учасників самодіяльної художньої творчості;

    -розвиток фестивального руху та культурно-мистецької діяльності;

    -сприяння участі творчих колективів у Міжнародних, Всеукраїнських та регіональних фестивалях, конкурсах, проектах;

    -сприяння міжрегіональному та міжнародному культурному обміну;

    -збереження та поповнення бібліотечних та музейних фондів;

    -здійснення заходів зі збереження, відродження та розвитку народних художніх промислів;

    -забезпечення подальшого розвитку професійного мистецтва, втілення нових мистецьких проектів;

    -зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури міста;

    -проведення ремонтно-реставраційних робіт закладів культури і мистецтва;

     -розробка нових туристичних маршрутів;

    -сприяння  розвитку спортивного, зеленого та дитячого туризму;

    -проведення рекламних кампаній туристичного продукту міста на українському та міжнародному туристичних ринках, спрямованих на розвиток туристичної галузі міста;

    -виготовлення високоякісної рекламної продукції та її розповсюдження (путівники, буклети тощо);

    -участь в обласних та регіональних нарадах, семінарах, конференціях, форумах, фестивалях, ярмарках, засіданнях, конкурсах для розвитку туристичної, готельної справи, провадження екскурсійної діяльності на території міста.

    Очікувані результати:

    -проведення  культурно-мистецьких заходів, участь в фестивалях обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня;

    -популяризація українського традиційного фольклорного мистецтва;

    -збереження національної культурної спадщини, народних традицій та обрядів, розвиток народних промислів;

    -вдосконалення рівня надання бібліотечних послуг населенню, підвищення ефективності використання бібліотечних фондів, зростання наукового, освітнього та інформаційного потенціалу бібліотек, збільшення кількості відвідувачів у бібліотеках;

    -збільшення кількості відвідувачів у музеї міста;

    -збереження існуючої мережі закладів культури

      

     

    2.8. Житлово-комунальне господарство

    Основні цілі на 2021 рік:

    -забезпечення створення ефективного власника житла;

    -модернізація систем водопровідно-каналізаційного господарства;

    -забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства.

    Основні завдання:

    -стимулювання ефективного власника житла, залучення мешканців багатоквартирних житлових будинків до управління спільним майном;

     -приведення тарифів на комунальні послуги до економічно обґрунтованого рівня, який має включати інвестиційну складову, для забезпечення модернізації житлово-комунальних підприємств та підвищення якості надання зазначених послуг;

    Очікувані результати:

    -збільшення кількості об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (100% від загальної площі житлового фонду);

    -скорочення кредиторської та дебіторської заборгованості комунальних підприємств;

    -забезпечення сортування сміття за видами матеріалів;

    -забезпечення захисту навколишнього природного середовища.

     

     

     

    1. ОХОРОНА НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА.

    ТЕХНОГЕННА БЕЗПЕКА ТА ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ НАСЕЛЕННЯ

     

    Охорона навколишнього середовища

    Основні цілі на 2021 рік:

    -поліпшення екологічного стану, зменшення техногенного навантаження, забезпечення умов екологічно безпечного проживання населення;

    -збереження та відновлення природних ресурсів;

    -недопущення погіршення якості підземних вод;

    -підвищення рівня екологічної культури населення.

    Основні завдання:

    -продовження впровадження роздільного збирання побутових відходів;

     -створення нових зелених зон на території міста;

    -подальша інвентаризація зелених насаджень міських парків;

    -формування екологічної культури в процесі навчання, що є оптимальним шляхом екологічного виховання молоді;

    -проведення інформаційних компаній щодо бережного ставлення до довкілля та раціонального використання природних ресурсів.

    Очікувані результати:

     -забезпечення захисту навколишнього природного середовища;

    -скорочення обсягу відходів, які вивозяться на полігон;

    -збільшення площ зелених насаджень;

    -формування дбайливого відношення людини до навколишнього середовища, вдосконалення внутрішнього світу самої людини.

     

    Техногенна безпека та цивільний захист населення:

    Основні цілі на 2021 рік:

    -підвищення ступеня захищеності населення і територій області від надзвичайних ситуацій, зменшення ризиків виникнення та мінімізація наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;

    -забезпечення проходження функціонального навчання у сфері цивільного захисту населення.

    Основні завдання:

    -забезпечення техногенної безпеки на потенційно небезпечних об’єктах та об’єктах небезпеки громади;

    -попередження надзвичайних ситуацій, організація заходів щодо ліквідації надзвичайних ситуацій у разі їх виникнення;

    -здійснення постійного моніторингу стану території громади з метою своєчасного виявлення загрози або виникнення надзвичайних ситуацій, оперативне інформування про них керівництва міста та здійснення оповіщення населення;

     Очікувані результати:

    -зменшення кількості випадків виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру та розміру збитків, що виникли внаслідок надзвичайних ситуацій;

    -зменшення кількості постраждалих при виникненні надзвичайних ситуацій;

    -наявність у місцевому матеріальному резерві необхідних матеріальних засобів (будівельних матеріалів, речового майна, пально-мастильних матеріалів тощо) дозволить оперативно використовувати їх для запобігання та ліквідації можливих надзвичайних ситуацій;

     

    4.УМОВИ ТА РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ГРОМАДИ

     

    4.1.Фінансова-бюджетна політика

    Основні цілі на 2021 рік:

    -забезпечення збалансованості та стійкості місцевого бюджету;

    -мобілізація фінансового ресурсу, достатнього для виконання повноважень органів місцевого самоврядування;

    -мінімізація ризиків ухилення від сплати податків та можливостей зловживань;

    -дотримання жорсткої фінансової дисципліни;

    -підвищення результативності бюджетних видатків при застосуванні програмно-цільового методу;

    -дотримання головними розпорядниками бюджетних коштів принципу забезпечення рівних гендерних прав і можливостей під час формування бюджетних показників.

    Основні завдання:

    -забезпечення виконання дохідної частини місцевого бюджету відповідно до затверджених показників;

    -активізація роботи щодо пошуку та залучення додаткових джерел наповнення місцевого бюджету;

    -проведення щоденного моніторингу повноти системності та своєчасності сплати податків і зборів до місцевого бюджету;

    -здійснення аналізу виконання місцевого бюджету та прогнозування на наступні періоди;

     

    -активізація роботи комісії з питань наповнення місцевого бюджету міста Таврійська;

    -спрямування бюджетних коштів в першу чергу на виплату заробітної плати та оплату енергоносіїв бюджетних установ; виконання місцевих програм на соціальний захист населення;

     -продовження впровадження заходів з енергозбереження;

    -підвищення ефективності управління бюджетними коштами шляхом застосування дієвих методів економії бюджетних коштів;

    -продовження здійснення контролю за ефективним та економним використанням бюджетних коштів шляхом проведення перевірок: правильності складання та затвердження паспортів бюджетних програм, кошторисів, планів асигнувань бюджетних коштів; показників паспортів бюджетних програм; 

    Очікувані результати:

    -забезпечення повноти мобілізації податку на доходи фізичних осіб; плати за землю; податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; єдиного податку;

    -залучення додаткових резервів та збільшення надходжень до бюджету місцевого самоврядування, зокрема, шляхом забезпечення ефективного управління об’єктами комунальної власності та земельними ресурсами;

    -скорочення податкового боргу до бюджету;

    -досягнення ефективного використання бюджетних коштів за результативними показниками.

     

     

    4.2.Створення умов для розвитку інформаційного простору

    Основні цілі на 2021 рік:

    -підтримка діяльності місцевих засобів масової інформації та офіційного сайту територіальної громади міста Таврійськ;

    -розвиток інформаційних технологій;

    -активізація участі громадян у прийнятті рішень щодо розподілу визначеної Таврійською міською радою частини міського бюджету, через подання відповідних проектних пропозицій та проведення відкритого громадського голосування за такі проекти.

    Основні завдання:

    -забезпечення фінансової підтримки засобів масової інформації;

    -забезпечення технічної підтримки та модернізації офіційного сайту територіальної громади міста Таврійськ;

    Очікувані результати:

    -своєчасне та неупереджене інформування населення про події, які відбуваються на території Таврійської міської територіальної громади;

    -забезпечення населення насиченою інформацією про важливі події в житті громади, області та країни;

    -забезпечення вільного доступу громадян до інформації про діяльність органів місцевого самоврядування;

    -створення ефективного механізму взаємодії виконавчих органів Таврійської міської ради та жителів громади  в бюджетному процесі;

    -залучення жителів до процесу прийняття рішень органів місцевого самоврядування.

     

    4.3.Управління земельними ресурсами та комунальною власністю громади

    Основні цілі на 2021 рік:

     -забезпечення надходжень до бюджету Таврійської міської територіальної громади від оренди земельних ділянок комунальної власності;

    -забезпечення надходжень до бюджету Таврійської міської  територіальної громади від оренди комунального майна;

     -забезпечення ефективного функціонування підприємств комунальної форми власності та належного виконання покладених на них функцій.

    Основні завдання:

    -виконання планових показників стосовно надходжень до місцевого бюджету коштів від оренди земельних ділянок комунальної власності, з урахуванням територій, що приєднались;

    -виконання планових показників стосовно надходжень до місцевого бюджету від оренди комунального майна;

    -проведення претензійної роботи з землекористувачами, які не оформили земельні ділянки відповідно до вимог чинного законодавства (сплата втрат добровільна або за рішенням суду);

     

    Очікувані результати:

     -надходження коштів від орендної плати за землю – 5759,3 млн.грн.;

     -надходження коштів від оренди комунального майна – 340,0 тис..грн.;

    -забезпечення контролю за фінансово-господарською діяльністю комунальних підприємств, вирішення шляхів з подолання їх збитковості.

     

                    ОЧІКУВАНІ КІНЦЕВІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

    Послідовна реалізація завдань Програми  економічного, соціального та культурного розвитку громади на 2021 рік дозволить закріпити позитивні тенденції макроекономічної та фі­нансової стабілізації, яка сформувалась протягом останніх років, підвищити добро­бут населення міста. За підсумками року очікується, що:

    - надання більшої свободи підприємницькому сектору стимулюватиме роз­виток приватної ініціативи, що призведе до прискорення зростання промислового виробництва;

    - забезпечення умов для підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва, зменшення кількості збиткових підприємств, посилення соціальної спрямованості процесів реформування на селі дозволить істотно збільшити обсяг валової продукції сільського гос­подарства;

    - продовження проведення активної соціальної політики та підвищення ефе­ктивності виробництва стане основою зростання добробуту населення у 2021 році, збільшення середньомісячної заробітної плати прогнозується співвідношення до законодавчо встановленого розміру на 12,1 відсоток.

     

    ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ТА КОНТРОЛЮ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

    Відповідно до Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні” з метою управління, контролю та оперативного корегування Програми всі структурні підрозділи Таврійської міської ради та її виконавчого комітету, підприємства, установи та організації відповідальні за реалізацію Програми, щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом,  надають інформацію про стан виконання її показників та передбачених заходів за галузевою спрямованістю  для узагальнення та підготовки питання на засідання виконавчого комітету міської ради про хід та стан виконання Програми за підсумками І кварталу, першого півріччя, 9 місяців, та року.

    Структурні підрозділи міськвиконкому Таврійської міської ради та її виконавчого комітету, за необхідністю, протягом року вносять зміни до Програми за погодженням із сектором економічного розвитку та інвестицій, коригування фінансових показників узгоджують з фінансовим відділом. Свої пропозиції щодо змін вони супроводжують при розгляді на засіданнях виконавчого комітету  та в подальшому на засіданнях відповідних постійних комісій та сесії міської ради.

    Звіт про хід та виконання Програми економічного, соціального та культурного розвитку Таврійської міської територіальної громади на 2021 рік за підсумками року виноситься на розгляд Таврійської міської ради.

     

    Заступник міського голови                                              Олександр ПАВЛЮК

     

     

    © 2021 Таврійська міська рада
    Адреса: 74900, Україна, Херсонська обл.,
    м.Таврійськ , вул. І.Франка, 29
    Робочий телефон: (05549) 7-33-81
    Факс: (05549) 7-42-14
    E-mail: tavrivikonkom@i.ua